کد خبر : 16097
دیدگاه‌ها برای نمایشگاه عکس حسینیه قنادها در سبزوار برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1397 - 9:18
-

نمایشگاه عکس حسینیه قنادها در سبزوار برگزار شد

نمایشگاه عکس آئین چادرپوشان حسینیه قنادهای سبزوار با عنوان ‘جرس’ عصر یکشنبه با حضور مسئولان شهری در این حسینیه برگزار شد. دبیر انجمن عکاسان سبزوار با بیان اینکه چادر حسینیه قنادهای سبزوار با قدمت ۱۰۰ سال ابتدای محرم امسال دچار حریق شد و بطور کامل از بین رفت گفت: این نمایشگاه عکس با هدف بازسازی

نمایشگاه عکس آئین چادرپوشان حسینیه قنادهای سبزوار با عنوان ‘جرس’ عصر یکشنبه با حضور مسئولان شهری در این حسینیه برگزار شد.

دبیر انجمن عکاسان سبزوار با بیان اینکه چادر حسینیه قنادهای سبزوار با قدمت ۱۰۰ سال ابتدای محرم امسال دچار حریق شد و بطور کامل از بین رفت گفت: این نمایشگاه عکس با هدف بازسازی دوباره چادر مزبور برپا شده است.
محمود حیطه افزود: این آثار نشانگر تلاش چادرپوشان حسینیه قنادهاست که تلاش می شود به وسیله آن این آیین حفظ شود و در خریداری چادر، بازسازی و عملیات عمرانی حسینیه از آثار مزبور استفاده گردد.
وی اظهار داشت: فراخوان این نمایشگاه به پیشنهاد هیات امنای حسینیه قنادها بود که ۲۴۰ عکس به دبیرخانه ارسال شد و پس از بررسی هیات داوران ۴۰ اثر متعلق به ۲۰ عکاس برگزیده شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار نیز با بیان اینکه چادر حسینیه قنادهای سبزوار در آتش سوخت، گفت: اجازه نمی دهیم این آیین معنوی و ثبت میراث فرهنگی به فراموشی سپرده شود.
مسعود پسندیده افزود: با همکاری دانشکده معماری دانشگاه حکیم سبزواری، میراث فرهنگی و هیات امنای حسینیه قنادها این مکان بازسازی می شود و روند خرید چادر و تکه دوزی های داخل چادر با سرعت انجام می شود.
وی اظهار امیدواری کرد این آیین محرم سال آینده باشکوهتر از سالیان گذشته برگزار گردد.
آئین چادرپوشان حسینیه قنادها که قدمت ۱۰۰ ساله دارد هر سال به نشانه خیمه گاه حضرت امام حسین (ع) توسط اعضای هیات امنای مساجد و مردم سبزوار برگزار می شود.
این مراسم در سال ۱۳۹۵ در ردیف آثار ملی کشور قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.