کد خبر : 6612
دیدگاه‌ها برای گزارش تصویری: نمایشگاه مبلمان سبزوار و تجربه ای پر هزینه!! بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 21:32
-

گزارش تصویری: نمایشگاه مبلمان سبزوار و تجربه ای پر هزینه!!

سبزواریان: مجوز نمایشگاه تخصصی مبلمان که برای نخستین بار در سبزوار در سالن سرپوشیده و استاندارد برگزار شد در بازه زمانی بسیار اندک در ۲۵ بهمن ماه صادر شد که با تلاش شبانه روزی عوامل نسبت به فراخوان و تجهیز سالن اقدام شد. طبق قوانین کمیته نمایشگاهی محل برگزاری نمایشگاه باید در فضای استاندارد نمایشگاهی با

سبزواریان: مجوز نمایشگاه تخصصی مبلمان که برای نخستین بار در سبزوار در سالن سرپوشیده و استاندارد برگزار شد در بازه زمانی بسیار اندک در ۲۵ بهمن ماه صادر شد که با تلاش شبانه روزی عوامل نسبت به فراخوان و تجهیز سالن اقدام شد.

طبق قوانین کمیته نمایشگاهی محل برگزاری نمایشگاه باید در فضای استاندارد نمایشگاهی با سازه ثابت باشد و برپایی نمایشگاه در سازه های موقت از قبل چادر و… ممنوع است اما در کمال شگفتی با برگزاری تقریبا همزمان دو نمایشگاه مواجه شدیم که حکایت یک بام و دو هوا را برایمان تداعی کرد!

مدیران نمایشگاه مبلمان ( دلبری _رازقندی )مجبور شدند تا با تمکین از نظر کمیته محترم نمایشگاهی در خصوص مکان، نمایشگاه را در مسافتی طولانی از سطح شهر و در فضایی سرپوشیده برگزار کنند که همین امر سبب شد تا بسیاری از شهروندان نتوانند از این مجموعه مبلمان که متشکل از تولیدکنندگان تهران و سبزوار بود دیدن نمایند.

روح ا.. قنقره یکی از تولیدکنندگان مبل در تهران در این نمایشگاه با ابراز نارضایتی از روند نمایشگاه گفت: چندین سال است که سبزوار میزبان نمایشگاه مبلمان است که امسال با توجه به رکود حاکم بر بازار و کم بودن قدرت خرید مردم این نمایشگاه سوداوری منطقی نداشته است.

رضایی دیگر غرفه دار این نمایشگاه اظهار کرد: زحمت زیادی برای برپایی نمایشگاه توسط مدیران اجرائی انجام شده بزرگترین عامل عدم استقبال گسترده از این نمایشگاه علیرغم تبلیغات نسبتا مناسب نا اشنا بودن شهروندان با این محیط است.

شعبانی دیگر غرفه دار نمایشگاه تخصصی مبلمان با بیان اینکه شهرستان سبزوار برای فعالیت های نمایشگاهی فضای مطلوبی را داراست افزود: متاسفانه زمان برگزاری کمی نامناسب بود این نمایشگاه زمانی برگزار شد که اغلب مردم به جای خرید دکوراسیون منزل مشغول خریدهای نوروزی خود هستند.

وی گفت: استقبال مردم نسبتا خوب است اما خرید به ندرت انجام می شود فروش چندانی نداشته ام. اکثر فروشندگان این نمایشگاه از شهرهای دیگر هستند و مجبورند برای اسکان از مسافر خانه ها و مهمانسراها استفاده کنند حضور در این نمایشگاه برایم مبلغ ۴ میلیون هزینه در بر داشته این فروش جوابگوی هزینه هایمان نخواهد بود انتظار بیشتری از حضور در نمایشگاه سبزوار داشتم که متاسفانه اکثر همکاران متضرر شدند.

مهدی رازقندی مدیر عامل شرکت جلوه گستران مهر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مجوز نمایشگاه از ۲۵ بهمن ماه صادر شد که این مجوز از اول اسفندماه ابلاغ شد در این بازه زمانی ما به صورت شبانه روزی برای تعهد و قرار داد سالن و وسایل جانبی، سازه و پرسنل اقدام کردیم حق با غرفه داران است اگر این نمایشگاه در دی یا بهمن ماه برگزار می شد استقبال گسترده تری صورت می گرفت.

وی افزود: طبق قانون کمیته، نمایشگاه باید در سالن های سرپوشیده برپا شود متاسفانه سقوط سازه در نمایشگاهی فاقد مجوز که اخیرا در سبزوار رخ داد حساسیت کمیته نمایشگاهی را در استفاده از فضای سرپوشیده بیشتر کرد متاسفانه این مصوبه تنها برای ما اجرا شد چرا که همزمان با نمایشگاه مبلمان، نمایشگاه بهاره و بازارچه نوروزی نیز برپا شد که این نمایشگاه ها اکنون در چادر و در فضای باز در حال برگزاری است.

وی گفت: این نمایشگاه دارای ۸۱ غرفه متشکل از تولیدکنندگان و فروشندگان استان تهران و سبزوار است چون نمایشگاه مبلمان تخصصی است ما ۱۰ غرفه سوغات و هدایا که اغلب صنایع دستی و غرفه های تشویقی جهت بازدیدکنندگان به بازدید از نمایشگاه است را در برنامه داشتیم که با مخالفت هایی از ناحیه برخی دوستان!! تا مرز پلمپ شدن نیز پیش رفتیم و عملا دو روز کاری نمایشگاه از دست رفت و غرفه داران به همین دستاویز اجاره بهای غرفه های خود را نپرداخته و برگزار کننده را با ضرر و زیان هنگفتی مواجه نمودند.

دلبری مدیر عامل شرکت ایده با غیر منطقی دانستن اعتراض برخی غرفه داران به تبلیغات صورت گرفته افزود: با توجه به ترافیک امور تبلیغاتی در ایام پایانی سال و نداشتن رانت استفاده از پرتابل های داربست که نمایشگاه بهاره از آن برخوردار بود با تلاش و همچنین یاری برخی دوستان ۲۰ دستگاه اتوبوس و ایستگاه اتوبوس، ۸ بیلبورد در میدان شهید فهمیده و خیابان بهار و … ۱۸۰ هزار پیامک، استفاده از ماشین صوت و پخش گسترده تراکت تبلیغات نسبتا مفیدی صورت گرفت. وی افزود در خصوص استفاده از غرفه داران بومی با توجه به تصریح قانون جهت اولویت بخشی و ارائه تخفیف و حمایت از تولید کنندگان بومی دارای پروانه بهره برداری علیرغم نداشتن این شرایط از طرف غرفه داران عزیز بومی حمایت ها و تخفیفات لازم صورت گرفت.

دلبری و رازقندی در پایان افزودند: این انتظار از مسئولان شهرستان است که بین فعالان اقتصادی تبعیض قایل نشده و حمایت های کافی را داشته باشند.جا دارد از آقای فتاحی ریاست محترم اتاق اصناف که در برابر سنگ اندازی ها و اخلال ها و غرض ورزی ها مردانه ایستاده و خواهان اجرای عدالت و مساوات بودند نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

عکس: سید رسول عزیزی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.