کد خبر : 5338
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1393 - 17:11
-

نوای دلپذیر سازهای ایرانی!

سبزواریان – سیدجلال سیدان: پنج‌شنبه، سومین شب اجرای جشنواره‌ی گلبانگ ۲، با اجرای گروه مهرآیین به سرپرستی آقای علیرضا اکبری، هنرمند توانای شهرمان در قالب موسیقی سنتی، با حضور نوازندگان خانم و آقا و سازهای ایرانی دف، نی، سنتور و تنبک و خوانندگی جوان خوش‌صدا و با استعداد آقای فرامرز ایزی آغاز شد. در مقدمه

سید جلال سیدانسبزواریان – سیدجلال سیدان: پنج‌شنبه، سومین شب اجرای جشنواره‌ی گلبانگ ۲، با اجرای گروه مهرآیین به سرپرستی آقای علیرضا اکبری، هنرمند توانای شهرمان در قالب موسیقی سنتی، با حضور نوازندگان خانم و آقا و سازهای ایرانی دف، نی، سنتور و تنبک و خوانندگی جوان خوش‌صدا و با استعداد آقای فرامرز ایزی آغاز شد.

در مقدمه دف‌نوازی توسط خانم‌های هنرمند آغاز و در ادامه آهنگ زیبای ثمرگل به خوانندگی آقای ایزی اجرا شد که حال و هوای خوبی به سالن بخشید و مورد تشویق فراوان حضار قرار گرفت.

در ادامه یکی از هنرآموزان خردسال به نام آقای رادمان؛ یا به قول آقای مجری «استعداد کشف شده!» برای حاضران ضرب نواخت و خواند که مورد توجه و تشویق خوب حضار قرار گرفت.

دومین قطعه، آهوی من و سومین قطعه، باغ زمستان؛ با دف و نی و عود اجرا شد. در تمام مراحل، نی زیبای آقای اکبری به قطعات جان تازه می‌بخشید و فضا را آکنده از زیبایی و لذت می‌کرد. رضایت و تشویق فراوان حضار حکایت از جذاب و دلپذیر بودن برنامه داشت.

سرانجام با اشاره‌ی آقای کرامت، رییس شورای اسلامی شهر و موافقت گروه، آهنگ محلی و زیبای “ننه گل ممد” اجرا شد که مورد توجه و تشویق فراوان حاضرین قرار گرفت.

golbang-mehrayin10

مجری برنامه، آقای رضا شجاع؛ با تشکر از اهالی موسیقی، از آقای اصغر سعادت‌فر، پیشکسوت موسیقی و فرهنگی خدوم شهرمان تقاضا نمود به روی سِن بیاید. ایشان با قدردانی و تشویق فراوان مخاطبان روبرو شد و در مدتی کوتاه، چگونگی شکل گیری و تولید اولیه آهنگ “ننه گل ممد” و اجرای آن را در سال‌های گذشته، با همکاری گروه هاتف و آقای کرامت، با امکانات کم؛ حتی نداشتن ضبط صوت،تصمیم، تمرین و اجرا در فاصله‌ی چند ساعت، سپس پخش از شبکه‌ی یک سیما را توضیح داد.

جلسه با تشویق و قدردانی بزرگان موسیقی شهر و هنرمندان به پایان رسید.

شاد و خوش‌دل باشید.

گزارش تصویری: سومین شب جشنواره گلبانگ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
امید گلباز جمعه , ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳

چه عجب مسئولان اجازه دادن یه برنامه شاد ت این شهر غم زده اجرا بشه………
این برنامه تا کی ادامه داره؟

هنردوست یکشنبه , ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷

من از اجرای هنرمند خردسال علی رادمان که هم تنبک زد و هم آواز را حفظ خواند لذت بردم

بیهقی یکشنبه , ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹

باتشکرازبرگذارکنندگان جشنواره موسیقی گلبانگ و گروهای شرکت کننده درجشنواره که زحمت فراوان کشیده و بسیار قوی ودر شان هنر و موسیقی شهر ظاهر شده بودند .ویژگی بارز ان استفاده ازهنرمندان خلاق جوان و

نوجوان و حتی خردسال همانند علی رادمان و خانم بقایری و …. که خوش درخشیدند و باعث امید و افتخار شهر شدند. به امید انکه اینگونه برنامه ها درطول سال همیشه ادامه داشته باشد که هم باعث شادی و نشاط شهروندان و هم تشویق و دلگرمی هنرمندان شود.

امیر دوشنبه , ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰:۰۱

از مسئولان برگزار کننده جشنواره گلبانگ به ویژه آقای استیری وگروه مهرآیین به سر پرستی آقای اکبری که برنامه بسیار جالب و جذابی را اجرا نمودن و به ویژه آهنگهای محلی همانند گل ممد که خاطرات برنامه های دهه شصت را برای ما زنده نمودند تشکر و قدردانی می نمایم . امیداواریم که اینگونه برنامه ها همیشه ادامه داشته باشد.
و ……گلایه ای دارم که اطلاع رسانی و تبلیغات در سطح شهر بسیار ضعیف و کمرنگ بود .

محمد یکشنبه , ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲

احسنت به اقای فرامرز ایزی واقعا لذت بردیم…..

نظرات بسته شده است.