کد خبر : 16357
دیدگاه‌ها برای نون خامه‌ای زندگی‌مان را بخوریم بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 - 11:49
-

نون خامه‌ای زندگی‌مان را بخوریم

حتماً تا امروز حداقل برای یک‌بار هم که شده شیرینی‌تر خریده‌اید. حتماً در کنار تمام شیرینی‌های خوشگل‌تر به فروشنده گفته‌اید یک ردیف هم نون خامه‌ای بگذار. حتماً وقتی شیرینی را تعارف کرده‌اید خیلی‌ها از همان یک ردیف نون خامه‌ای، شیرینی برداشته‌اند. حتماً وقتی نون خامه‌ای‌ها تمام شد، دیگران گفتند، ااا نون خامه‌ای تمام شد، حالا

حتماً تا امروز حداقل برای یک‌بار هم که شده شیرینی‌تر خریده‌اید. حتماً در کنار تمام شیرینی‌های خوشگل‌تر به فروشنده گفته‌اید یک ردیف هم نون خامه‌ای بگذار. حتماً وقتی شیرینی را تعارف کرده‌اید خیلی‌ها از همان یک ردیف نون خامه‌ای، شیرینی برداشته‌اند. حتماً وقتی نون خامه‌ای‌ها تمام شد، دیگران گفتند، ااا نون خامه‌ای تمام شد، حالا این‌ها را چجوری بردارم؟

بله نون خامه‌ای خوشمزه است و راحت خورده میشه برخلاف دیگر شیرینی‌ها تر به‌ویژه ناپلئونی!

تا حالا از خودمان پرسیده‌ایم چرا وقتی نون خامه‌ای این‌همه طرفدار دارد، چرا تمام جعبه را پر از نون خامه‌ای نمی‌کنیم؟ چون زشت است؟ چون از نون خامه‌ای خوشگل‌تر هستند؟

داستان نون خامه‌ای داستان بسیاری از ما آدم‌هاست. بسیاری از ما راحت بودن و لذت بردن از زندگی را فدای کلاس، خوشگلی و حرف مردم می‌کنیم.

شاید قبول نکنیم اما بسیاری از ما برای حرف مردم زندگی می‌کنیم؛ یعنی حاضریم زندگی خود را جهنم کنیم اما مطابق میل نظر مردم روزگار خود را سپری کنیم.

در خلوت با خودمان مرور کنیم که چه تصمیم‌ها و کارهایی را به خاطر مردم انجام دادیم و به خاطر آن از چه مسائلی چشم‌پوشی کردیم.

بگذارید مثال دیگری برایتان بزنیم. بسیاری از ما به دنبال کفش خوشگل یا شیک هستیم حتی اگر با آن راحت نباشیم؛ یعنی حاضریم موقع راه رفتن اذیت شویم اما کفش خوشگل یا شیک بپوشیم که شاید چشم‌ها را به سمت خود جلب کنیم.

خیلی از ما برای دیگران زندگی می‌کنیم. زندگی می‌کنیم تا ببینم مردم چه می‌گویند. قضاوت مردم از همه‌چیز برای ما مهم‌تر است. شاه‌بیت کلام بسیاری از ما «مردم چه می‌گویند؟» است.

چقدر از ما به خاطر حرف مردم زیر بار قرض رفته‌ایم؟ به خاطر حرف مردم ماشینی گران خریدیدم که نمی‌توان پول آن را پرداخت کنیم و زندگی را به خودمان جهنم کرده‌ایم که مردم بگویند مهندس فلانی یا دکتر بهمانی ماشین گران سوار می‌شود.

چرخ زندگی‌مان نمی‌چرخد اما به خاطر حرف مردم حاضر نیستیم به سراغ کارهایی برویم کهشان اجتماعی ما را ندارد که مبادا مردم بگویند فلان و بسیار.

بگذاریم مردم هرچه می‌خواهند بگویند. بگذاریم آن‌ها هر جور که دلشان خواست فکر کنند. ما زندگی برای خودمان زندگی کنیم. به خودمان اجازه بدهیم لذت زندگی راحت و  جذاب را بچشیم.

بیاییم به خودمان قول بدهیم، راحت زندگی کنیم و اجازه ندهیم حرف دیگران، کلاس، خوشگلی و … غل و زنجیر شوند به دست و پای ما.

بیاییم نون خامه‌ای زندگی‌مان را بخوریم و لذت ببریم و از این لذت بردن کیف کنیم. به قول سهراب:

زندگی درک همین اکنون است

شاید این خنده که امروز، دریغش کردی

آخرین فرصت همراهی با امید است

زندگی یاد غریبی است که در سینه خاک

به‌جا می‌ماند

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.