کد خبر : 1964
دیدگاه‌ها برای نگاه و رویکرد دولت به تولید و اشتغال ویژه است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 19:51
-

نگاه و رویکرد دولت به تولید و اشتغال ویژه است

سبزواریان.کام: معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: نگاه و رویکرد دولت به تولید و اشتغال ویژه است. به گزارش ایرنا، احمد برادران روز پنجشنبه در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری شرکت کشت و صنعت جوین، افزود: دولت تسهیل کننده جریان اشتغال و کارآفرینی است و به بسترسازی فرصت های شغلی می

baradaran2سبزواریان.کام: معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: نگاه و رویکرد دولت به تولید و اشتغال ویژه است.

به گزارش ایرنا، احمد برادران روز پنجشنبه در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری شرکت کشت و صنعت جوین، افزود: دولت تسهیل کننده جریان اشتغال و کارآفرینی است و به بسترسازی فرصت های شغلی می پردازد.

وی با اشاره به تلاش ها و اقدامات دولت در این بخش اظهار کرد: در همین بازه روی کارآمدن دولت تدبیر و امید این دولت با تشکیل نشست های کارشناسی بسیاری از مشکلات تولید و سرمایه گذاری را برطرف کرده است.

فرماندار ویژه سبزوار با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به برطرف کردن بیکاری به عنوان یک معضل داخلی نیست، افزود: دولت با مجموعه عوامل خود به دنبال فرصت های شغلی بیشتر است و در این زمینه بستر را برای حضور بخش خصوصی نیز فراهم کرده است.

وی با اظهار اینکه تورم که دولت توانست تورم ۴۳ درصدی را ۲۰ درصد کاهش دهد، افزود: دولت بسته ای را فراهم کرده که اجرایی می شود تا مردم بتوانند کاهش تورم را در سبد خانوارها به عینه لمس کنند.

فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی”، افزود : با استفاده بهینه از امکانات و توانمندیها و بهره وری می توان به اقتصاد مقاومتی دسترسی یافت.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بهره وری در کار و استفاده بهینه از توانمندیها و فرصت ها در تبیین اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

برادران اظهار کرد: در حال حاضر ۹۳ درصد آب استحصالی در بخش کشاورزی است که با این محدودیت نزولات آسمانی می توان با استفاده از سیستم های نوین آبیاری و استفاده بهینه به بهره وری بیشتر دست یافت.

وی با اشاره به توانمندی های سبزوار در بخش های مختلف گفت: در بخش تجارت و بازرگانی صاحب برند و کرسی نه تنها در داخل کشور که در خارج از مرزهای کشور هم هستیم.

وی با اشاره به قابلیت های کشاورزی سبزوار نیز گفت: در برخی محصولات نظیر پنبه و زیره در خاورمیانه جایگاه ویژه ای داریم که متاسفانه بسیاری از این محصولات خام فروشی می شود.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اگر بخواهیم سرمایه گذاری درست داشته باشیم بایستی برنامه ریزی درست داشته و مزیت ها، فرصت ها و تهدیدهای منطقه را خوب بشناسیم.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: کشت و صنعت جوین یک فرصت و مزیت است، اما مزیت فراتر کل منطقه است که بایستی از مزیت های موجود بهینه استفاده کنیم .

وی توانمندی های صنعتی، کشاورزی و دامداری شهرستان سبزوار را تشریح کرد و گفت: صنایعی مانند اسید سیتریک و فولاد که در این منطقه داریم صنایع بالادستی است که می تواند چندین صنعت پایین دستی را نیز در خود بگنجاند.

وی با بیان اینکه نقدینگی در شهرستان سبزوار زیاد است، افزود: این نقدینگی را بایستی در بخش تولید سرمایه گذاری کنیم .

نماینده مردم سبزوار با اشاره به توانمندیها و فرصت های خوب سرمایه گذاری در این شهرستان، گفت: از سرمایه گذاران در بخش های مختلف حمایت می کنیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جوین نیز در ادامه با دعوت از همه سرمایه گذاران، افزود: این شرکت با برخورداری از همه مزیت ها و زیرساخت های سرمایه گذاری از سرمایه گذاران در راستای اشتغالزایی و توسعه حمایت می کند.

علی اکبرگرمه ای افزود: شرکت کشت و صنعت جوین برای سرعت بخشیدن به حرکت سرمایه گذاران به مثابه پیشتازان توسعه، حمایت همه جانبه خود را از این قشر اعلام می دارد.

وی با اشاره به مزیت های نسبی کشت و صنعت جوین گفت: با توجه به حجم بالای تولیدات زراعی، دامی، صنعتی و نیز آماده بودن زیرساخت هایی چون آب، برق، گاز، جاده، راه آهن و… همه شرایط سرمایه گذاری در این منطقه فراهم است .

وی با اشاره به آماده بودن فرصت های سرمایه گذاری گفت: با استقبال خوب سرمایه گذاران و معرفی مدل های سرمایه گذاری بستر اشتغالزایی برای ۱۵ هزار نفر فراهم می شود.

وی کارخانه قند، شرکت کشاورزی برکت، شرکت باغ گستر، شرکت دامپروری موحد گستران، شرکت ماشین سازی ابتکار فنون و کارخانه اسید سیتریک در جوین و شرکت گونی بافی خوشبافت سمنان و نیز شرکت کاملیا سیر سبزوار را تحت پوشش این شرکت عنوان کرد.

وی نگاه شرکت کشت و صنعت جوین را نگاهی توسعه محور عنوان کرد و گفت: تاکنون کارخانه قند جوین را از ظرفیت دو هزار تن به پنج هزار تن رسانده ایم علاوه بر آن گسترش باغات، دامپروری، کشاورزی و نیز صنعت را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه محصول بالغ بر هزار هکتار از باغات را متاسفانه به صورت خام می فروشیم، افزود: شعار شرکت کشت و صنعت جوین در امسال خام فروشی ممنوع شد و در این راستا نیز گام برمی داریم.

وی رضایتمندی سهامداران را نیز یکی از اولویت ها ذکر کرد و گفت: در اولین قدم به نسبت سالهای گذشته با رشد صعودی حدود ۷۰ میلیارد ریال سود سهام بین سهامداران توزیع شد.

همایش یک روزه فرصت های سرمایه گذاری شرکت کشت و صنعت جوین با شرکت سرمایه گذارانی از شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و اسفراین در سبزوار برگزار شد.

سه کارگاه تخصصی با موضوع کشاوری، دام و طیور و صنعت در این همایش برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.