کد خبر : 29254
دیدگاه‌ها برای نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی داورزن ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 13:51
-

نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی داورزن ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار داورزن گفت: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی، به عنوان بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری در این شهرستان که با هدف افزایش ظرفیت تولید برق و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی منطقه ایجاد می‌شود، ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. حسین اسداللهی در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور از عملیات اجرایی این نیروگاه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروگاه

فرماندار داورزن گفت: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی، به عنوان بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری در این شهرستان که با هدف افزایش ظرفیت تولید برق و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی منطقه ایجاد می‌شود، ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین اسداللهی در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور از عملیات اجرایی این نیروگاه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی داورزن، از شهریور ۱۳۹۸ در بخش باشتین و در گستره ۴۰ هکتار عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: این نیروگاه از پروژه های مهم استان است و ایجاد آن بر پایه اولویت‌های وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز منطقه و کشور، با هدف پایداری بخشی و تامین نیاز شبکه سراسری برق طراحی و اجرایی شده است که بر تسهیل و تسریع روند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان داورزن نیز مستقیم و غیرمستقیم تاثیر مثبت خواهد داشت.

فرماندار داورزن گفت: عملیات اجرایی نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی از ابتدای شهریور سال ۹۸ آغاز شده است و اکنون در مجموع ۳۳ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

اسداللهی افزود: عمده منابع مالی این پروژه ارزی به مبلغ ۲۹۰ میلیون یورو بوده که حدود ۲۰۰ میلیون یوروی آن از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین شده است و دلیل تاخیر در اجرا و بهره برداری پروژه نیز مشکلات نقدینگی از جمله عدم گشایش ال سی بوده است.

فرماندار داورزن با اشاره به سفر مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور و مدیران سرمایه گذار و پیمانکار این پروژه نیروگاهی به این شهرستان تصریح کرد: با پیگیری های مستمر نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی و تصمیمات اتخاذ شده؛ پیش بینی می شود واحدهای گازی این نیروگاه تا تابستان سال آینده وارد مدار بهره برداری شود.

اسداللهی اظهار داشت: اشتغال در دوره ساخت این نیروگاه حدود ۳۵۰ نفر است که در دوره بهره برداری به حدود ۷۶ نفر می رسد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی نیز گفت: واحدهای گازی نیروگاه سیکل‌ ترکیبی سربداران در شهرستان داورزن، به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در سال ۱۴۰۱ وارد مدار می شود.

محسن طرزطلب افزود: این مجموعه با برخورداری از ۲ واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی، با ۲۹۰ میلیون یورو هزینه در حال ساخت است.

وی ادامه داد: افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در شمال‌ شرق کشور، بالا بردن راندمان نیروگاه و دستیابی به صرفه‌ جویی حداقل ۲۶۵ میلیون مترمکعب سوخت در سال برای هر واحد بخار، از جمله اهداف اجرای این پروژه ۴۰ هکتاری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.