کد خبر : 23520
دیدگاه‌ها برای نیمی از شهروندان نابینای سبزوار مستمری می‌گیرند بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 26 مهر 1398 - 10:00
-

نیمی از شهروندان نابینای سبزوار مستمری می‌گیرند

ایرنا ۳۹۰ نفر از مجموع ۸۲۰ شهروند نابینا و کم‌بینای ساکن شهرستان سبزوار زیر پوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند و مستمری دریافت می‌کنند. رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: پیشگیری از نابینایی یکی از برنامه‌های اداره بهزیستی این شهرستان است چنانکه از ابتدای امسال دو هزار و ۶۰۰ نفر از کودکان سه تا ۶ ساله روستایی شهرستان ازنظر

ایرنا


۳۹۰ نفر از مجموع ۸۲۰ شهروند نابینا و کم‌بینای ساکن شهرستان سبزوار زیر پوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند و مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: پیشگیری از نابینایی یکی از برنامه‌های اداره بهزیستی این شهرستان است چنانکه از ابتدای امسال دو هزار و ۶۰۰ نفر از کودکان سه تا ۶ ساله روستایی شهرستان ازنظر تنبلی چشم غربالگری شدند.

مرضیه کسرایی فر افزود: از جمعیت ۸۲۰ نفری نابینا و کم‌بینای دارای پرونده در اداره بهزیستی سبزوار، ۱۰۰ نابینا شاغل و  ۱۲ نفر آن‌ها دانشجو هستند که از وسایل کمک توان‌بخشی و آموزشی رایگان بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: اپراتوری از مشاغل مناسب برای نابینایان است که باید اقدامات لازم توسط نهادها برای به‌کارگیری آن‌ها در این شغل انجام شود.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: برای دسترسی معلولان به امکانات شهری حدود ۳۵ درصد معابر اصلی در سبزوار برای معلولان مناسب‌سازی شده است.

کسرایی فر افزود: یک نیکوکار زمینی به مساحت ۲۳۲ مترمربع برای ایجاد انجمن کودکان این شهرستان واگذار کرده که ۱۰۰ مترمربع آن برای استقرار تشکل انجمن نابینایان سبزوار منظور شده است.

۱۲ هزار خانوار مددجو با جمعیت ۳۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات بهزیستی سبزوار قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.