کد خبر : 26304
دیدگاه‌ها برای نیمی از قنوات داورزن بر اثر سیل خسارت دید بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 - 17:59
-

نیمی از قنوات داورزن بر اثر سیل خسارت دید

ایرنا مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سیلاب‌های اوایل هفته گذشته به نیمی از قنوات داورزن خسارت وارد کرد که احیای آن‌ها ۲۳ میلیارد ریال نیاز دارد. علی‌اصغر امانیان افزود: در پی این سیلاب‌ها ۱۵ درصد قنوات شهرستان به‌طور کامل مسدود شد و ۳۵ درصد از مجموع ۱۲۸ قنات این شهرستان نیز از ۳۰ تا ۷۰ درصد

ایرنا

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سیلاب‌های اوایل هفته گذشته به نیمی از قنوات داورزن خسارت وارد کرد که احیای آن‌ها ۲۳ میلیارد ریال نیاز دارد.

علی‌اصغر امانیان افزود: در پی این سیلاب‌ها ۱۵ درصد قنوات شهرستان به‌طور کامل مسدود شد و ۳۵ درصد از مجموع ۱۲۸ قنات این شهرستان نیز از ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت دید.

وی ادامه داد: شهرستان داورزن در منطقه کویری قرار دارد که قنات‌های آن شریان‌های حیات و آبادانی در روستاهاست و افزون بر ۱۰ درصد اراضی سطح زیر کشت شهرستان از این طریق آبیاری می‌شود.

وی گفت: حوادث طبیعی به بخش‌های زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان، ساختار فنی و زیربنایی کشاورزی، قنوات و سامانه‌های آبیاری داورزن خسارت زده است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن افزود: این شهرستان با کشت گیاهانی همچون فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

سطح زیر کشت محصولات کشاورزی داورزن ۲۰ هزار هکتار شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

چهار هزار و ۷۵۰ بهره‌بردار در حوزه کشاورزی، باغداری و دام‌پروری داورزن فعال هستند و به این ترتیب شغل ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان کشاورزی و دامداری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.