کد خبر : 23491
دیدگاه‌ها برای هزار و ۸۱۲ هکتار از مراتع خوشاب رفع تصرف شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مهر 1398 - 15:00
-

هزار و ۸۱۲ هکتار از مراتع خوشاب رفع تصرف شد

ایرنا فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: با تلاش‌های نیروهای این یگان و همراهی دستگاه قضا هزار و ۸۱۲ هکتار از مراتع شهرستان خوشاب رفع تصرف شد. سرهنگ امین رمضانیان با بیان این مطلب در خوشاب افزود: این اراضی در محدوده سامان عرفی روستای حجت‌آباد و عبدل‌آباد شهرستان خوشاب بود.

ایرنا

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: با تلاش‌های نیروهای این یگان و همراهی دستگاه قضا هزار و ۸۱۲ هکتار از مراتع شهرستان خوشاب رفع تصرف شد.

سرهنگ امین رمضانیان با بیان این مطلب در خوشاب افزود: این اراضی در محدوده سامان عرفی روستای حجت‌آباد و عبدل‌آباد شهرستان خوشاب بود.

وی ادامه داد: مساحت این سامان عرفی سه هزار و ۷۰۰ هکتار است که هزار و ۸۱۲ هکتار آن از سال‌های گذشته تصرف غیرقانونی شده بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: پس از تنظیم پرونده تخلف، پیگیری‌های لازم و اقدامات قضایی، این اراضی از دست سودجویان خلعید شد.

امین رمضانیان افزود: پس از ممیزی کردن، این مراتع برابر با سامان عرفی در اختیار دامداران قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوشاب نیز گفت: حدود ۹۰ هزار هکتار مرتع در این شهرستان وجود دارد  که در برخی از عرصه‌ها پس از ممیزی مراتع پروانه چرای دام صادر شده است.

هادی آزاد روح افزود: شغل بیشتر ساکنان روستایی شهرستان خوشاب دامداری است که صدور  پروانه‌های چرا در مراتع ممیزی شده به معیشت مردم و رونق اقتصادی کمک کرده است.

سامانه عرفی به محدوده‌ای از اراضی مرتعی اطلاق می‌شود که از گذشته مورد بهره‌برداری تعداد مشخصی از خانوارهای عشایر قرار گرفته و به‌صورت عرفی دارای حق بهره‌برداری از آن هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.