کد خبر : 24589
دیدگاه‌ها برای هشت میلیارد ریال برای بازسازی بافت تاریخی سبزوار هزینه شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 آذر 1398 - 9:03
-

هشت میلیارد ریال برای بازسازی بافت تاریخی سبزوار هزینه شد

ایرنا هشت میلیارد ریال برای بازسازی و جداره سازی بافت قدیمی سبزوار با هدف احیای هویت و اصالت تاریخی این شهر هزینه شد. رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: مسیر بازسازی بافت تاریخی سبزوار از میدان کارگر تا دروازه عراق این شهر به طول ۱۵۰۰ متر است که در مرحله نخست جداره سازی

ایرنا

هشت میلیارد ریال برای بازسازی و جداره سازی بافت قدیمی سبزوار با هدف احیای هویت و اصالت تاریخی این شهر هزینه شد.

رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: مسیر بازسازی بافت تاریخی سبزوار از میدان کارگر تا دروازه عراق این شهر به طول ۱۵۰۰ متر است که در مرحله نخست جداره سازی ۴۰۰ متر آن انجام شده است.

محسن برآبادی افزود: هم‌زمان با تکمیل جداره سازی خیابان بیهق از میدان کارگر تا میدان ۲۲ بهمن سبزوار، طرح مطالعاتی ادامه این مسیر نیز اجرا شده است.

وی ادامه داد: جداره سازی محور تاریخی خیابان بیهق توجه به احیای هویت و اصالت تاریخی است که در اجرای این طرح خیابان‌ها، گذرگاه‌ها و اماکن واقع در بافت تاریخی سبزوار با آجر، کاشی و مصالح سنتی ترکیب می‌شود.

رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: این شهر با معماری درون‌گرا و مصالح بومی خشتی و آجری در حاشیه کویر قرار دارد و بافت تاریخی آن با ۵۰ اثر تاریخی ثبتی و ۱۰۰ اثر شناسایی شده شامل مسجد جامع، بازار و محلات مسکونی ۱۸۰ هکتار وسعت دارد.

پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار سال ۹۶ با هدف صیانت از آثار تاریخی و توسعه گردشگری در محل خانه امین‌التجار مشهدی این شهر راه‌اندازی شد.

۹۶۰ اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در سبزوار وجود دارد که تاکنون ۱۶۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.