کد خبر : 11087
دیدگاه‌ها برای هفته نامه ستاره شرق در میان روشنایی آب رونمایی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آذر 1394 - 20:57
-

هفته نامه ستاره شرق در میان روشنایی آب رونمایی شد

سبزواریان: نشریه ستاره شرق شامگاه دوشنبه ۲ آذر همزمان با هشتاد و دومین سالروز تولد دکتر علی شریعتی فرزند شایسته دیار سربداران، به شیوه ای ابتکاری و در میان روشنایی آب و با حضور جمع زیادی از اصحاب فرهنگ و هنر غرب خراسان رضوی درشهر سبزوار رونمایی شد. به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، مشاهده اولین

سبزواریان: نشریه ستاره شرق شامگاه دوشنبه ۲ آذر همزمان با هشتاد و دومین سالروز تولد دکتر علی شریعتی فرزند شایسته دیار سربداران، به شیوه ای ابتکاری و در میان روشنایی آب و با حضور جمع زیادی از اصحاب فرهنگ و هنر غرب خراسان رضوی درشهر سبزوار رونمایی شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، مشاهده اولین شماره این نشریه، نویدبخش شکل گرفتن تدریجی تیمی حرفه ای در عرصه رسانه ای سبزوار است که هرچند از حالا نمی توان نسبت به ادامه یافتن انتشار و حفظ و ارتقاء سطح کیفیت آن در آینده پیش بینی دقیقی انجام داد، اما حداقل می توان حدس زد مخاطبان نخستین شماره ستاره شرق، دوست دارند انتشار چنین نشریه ای در سبزوار ادامه یابد.

نشریه ای که صفحه اول نخستین شماره آن با تصویری از احسان شریعتی فرزند دکتر علی شریعتی آراسته شده است در حالی که لبخندی پیروزمندانه بر لب دارد و از ناکام ماندن تصمیمی خبر می دهد که مدت ها قبل عده ای برای حذف شریعتی گرفته بودند.

setare-shargh01

و به راستی نه شریعتی و نه بزرگان دیگری نظیر محمود دولت آبادی آقای رمان ایران و … حذف نخواهند شد تا هنگامی که فرهیختگان جامعه یاد و نامشان را در محافل سیاسی، فکری، فرهنگی و رسانه ای خود زنده نگاه دارند. چنانکه مهدی مقصودی عضو شورای شهر سبزوار و مدیرمسئول ستاره شرق امسال سعی کرد با رونمایی از این نشریه در روز تولد شریعتی، در میان همه حساسیت ها و ترس های بی موردی که عده ای در رابطه با بزرگداشت این فرزند شایسته دیار سربداران نشان می دهند، با این حرکت فرهنگی تا حدودی بزرگداشت یاد و نام شریعتی در زادگاهش را انجام دهد.

اما با به میدان آمدن ستاره شرق، مهدی مقصودی حالا دیگر نه فقط به عنوان یک مسئول فرهنگی است، که عملکردش همواره زیر ذره بین بررسی اصحاب رسانه قرار دارد، بلکه خود رسماً به جمع اصحاب رسانه سبزوار نیز پیوسته است و بنابراین مهمترین هنرش می تواند این باشد که به اولین منتقد رسمی اقدامات خود و سایر همکارانش درشورای شهر و ادارات ونهادهای فرهنگی مرتبط با شورا در سطح شهرستان تبدیل شود و با توجه به اطلاعات دست اول و آگاهی های معتبری که از امور فرهنگی شهرستان دارد، به موشکافی مشکلات بپردازد و در خط مشیی که برای رسانه اش تعریف می کند، نقاط ضعف اصلی توسعه فرهنگی شهرستان و عوامل بروز آن ها را شناسایی کرده ودر جهت برطرف سازی آن ها تلاش کند.

کاری که امید می رود مهدی مقصودی و تیم همراهش در تحریریه ستاره شرق بتوانند از پس آن بر بیایند. تحریریه ای که سردبیری آن به دست علی ششتمدی دانشجوی دکترای ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری و نویسنده، شاعر و فعال رسانه ای دیار سربداران سپرده شده است و این خود می تواند یکی از نقاط قوت و اطمینان حرکت ستاره شرق در مسیر استاندارد و حرفه ای فعالیت رسانه ای باشد.

البته همانطور که پیش تر گفته شد، الان خیلی زود است که درباره موفقیت یا عدم موفقیت ستاره شرق نظری بدهیم و حتی کیفیت قابل قبول محتوای اولین شماره این نشریه نیز به خودی خود تضمینی برای حفظ کیفیت و ادامه و ارتقاء آن تا آینده های دور و نزدیک نیست چرا که ممکن است مصداق «که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها» باشد.

حالا کار سخت مهدی مقصودی و علی ششتمدی و سایر دست اندرکاران ستاره شرق تازه شروع شده است. چرا که هرچه تا به حال برای گرفتن مجوز یک نشریه کاغذی و فراهم آوردن مقدمات اولیه آن تلاش کردند، یقیناً خستگی های اولیه شان با برگزاری یک محفل پر رونق و گرم رونمایی که با حضور چشمگیری از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دیار سربداران برگزار شد، در آمده است. اما از این به بعد است که تمام استرس واقعی یک کار منظم و مستمر رسانه ای و تیر و ترکش های ریز و درشت آن به سوی این تیم روانه خواهد شد و در صورتی که نتوانند در تشکیل و استمرار کار منسجم تیمی موفق شوند، فرسایندگی روز افزون جسمی و روحی نصیب اعضای تیم و توقف زودهنگام یا منحرف شدن به بیراهه های کار سخیف رسانه ای سرنوشت محتوم این نشریه تازه متولد شده خواهد بود نظیر آنچه تا به حال برای بسیاری از رسانه های مکتوب کاغذی یا اینترنتی شهرستان پیش آمده است.

به هرحال اینک بسیاری از شرکت کنندگان محفل صمیمانه دوشنبه شب گذشته که برای اولین بار چشمشان به دیدن نخستین شماره نشریه ستاره شرق در حوض آب سفره خانه قیصریه روشن شد، منتظرند تا ببینند از پس این شروع شاد و شیرین ادامه معقول و متینی وجود خواهد داشت، یا ستاره شرق نیز مانند بسیاری از هم نوعانش در حوزه رسانه های مکتوب محلی سبزوار، تنها به شور و شوق زودگذر یک تیم رسانه ای جوان در اولین شماره های انتشار محدود خواهد شد؟

ronamayi-setare-shargh14

برخی از مهمترین نکات جلسه:

– جلسه به گونه ای پیش رفت که نیمی از آن به ذکر یاد دکتر شریعتی در روز تولدش ۲ آذر اختصاص یافت.

– حاج علی فتاحی پدر شهیدان فتاحی و از هنرمندان پیشکسوت تئاتر سبزوار در این جلسه به سخنرانی پرداخت.

– محمد ابراهیم اکبری و پسرش سجاد اکبری که هر دو از هنرمندان شهرستان سبزوار هستند، به صورت مشترک به اجرای برنامه هنری و موسیقی محزون متناسب با ایام ماه صفر پرداختند.

– کاظم کرامت رئیس شورای شهر سبزوار که خود از پیشکسوتان فرهنگی وهنری دیار سربداران است در این جلسه ضمن سخنرانی کوتاهی که انجام داد به طرح مسابقه ای پرداخت که طی آن هر یک از حضار می توانست با بیان معنای چند بیت شعر با لهجه محلی سبزوار، هدیه ای نقدی از کرامت دریافت کند. این بخش یکی از مفرح ترین بخش های برنامه بود که توجه همه حضار را به خود معطوف کرد. وی از مقصودی درخواست کرد صفحه یا ستونی در نشریه ستاره شرق به انتشار اشعار و متون با لهجه سبزواری اختصاص دهند. زیرا مردم سبزوار به دلیل در دست نداشتن متونی که با لهجه سبزواری مکتوب شده باشند، به تدریج خواندن نوشته های با لهجه سبزواری برای متکلمان به این لهجه شیرین سخت سخت می شود.

– سید نورالله رضوی از مدیران برجسته و از شخصیت های فرهنگی و هنری سبزوار نیز در این جلسه به سخنرانی کوتاهی پرداخت و آغاز انتشار نشریه ستاره شرق در این موقعیت را کار خطیری عنوان کرد، اما ابراز امیدواری کرد که مهدی مقصودی و علی ششتمدی که از دانشجویان فعال فرهنگی در دانشگاه حکیم سبزواری است خواهند توانست در جایگاه مدیرمسئول و سردبیر نتیجه موفقیت آمیزی برای ستاره شرق رقم بزنند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد، همشهریان سبزواری با خرید اشتراک نشریه ستاره شرق به تأمین هزینه های انتشار یک نشریه کاغذی یاری رسانند.

– از میان مسئولان ادارات و دانشگاه ها و نهاد های شهرستان علاوه بر کاظم کرامت رئیس شورای شهر، محمدرضا قلعه نویی عضو شورای چهارم سبزوار، دکتر اسماعیل نصرآبادی رئیس دانشگاه فرهنگیان سبزوار، مختار رمضانی شهردار ششتمد، تعدادی از مدیران شهرداری سبزوار و سازمان های وابسته به آن، زهرا شیرازی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق و … حضور داشتند.

– عدم حضور حسین مقصودی شهردار پیشین سبزوار در این جلسه که رابطه فامیلی نزدیکی نیز بامهدی مقصودی دارد، جای تعجب داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.