کد خبر : 23062
دیدگاه‌ها برای همایش آموزشی مدیریت بحران مناطق روستایی سبزوار برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مهر 1398 - 21:44
-

همایش آموزشی مدیریت بحران مناطق روستایی سبزوار برگزار شد

ایرنا همایش آموزشی مدیریت بحران ویژه دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان سبزوار برگزار شد. فرماندار ویژه سبزوار در این همایش گفت: شوراها و دهیاران با فراگیری اصول مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی نقش مؤثری در جلوگیری  از حوادث ناگوار در مناطق روستایی دارند. احمد برادران افزود: سیلاب و بارش‌های سال جاری

ایرنا

همایش آموزشی مدیریت بحران ویژه دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان سبزوار برگزار شد.

فرماندار ویژه سبزوار در این همایش گفت: شوراها و دهیاران با فراگیری اصول مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی نقش مؤثری در جلوگیری  از حوادث ناگوار در مناطق روستایی دارند.

احمد برادران افزود: سیلاب و بارش‌های سال جاری در کنار رونق کشاورزی و  افزایش منابع آب، هشداری برای حوزه مدیریت بحران در مناطق روستایی و شهری کشور و شهرستان سبزوار بود.

وی اظهار داشت: تا قبل از وقوع سیلاب‌ها، اقدامات پیشگیرانه مؤثری در حوزه راه‌ها، لایروبی پل‌ها و مسیل، مقاوم‌سازی و پوشش بیمه‌ای مسکن روستایی  شهرستان صورت نگرفته بود.

برادران با بیان اینکه شهرستان سبزوار یکی از نقاط حادثه‌خیز است، افزود: زلزله، سیلاب، آب‌گرفتگی، طوفان، خشک‌سالی، نشست زمین و ریزش قنات و حوادث ترافیکی با مصدومان بسیار از مهم‌ترین بحران‌ها و حوادث احتمالی در این شهرستان هستند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران با شناسایی ظرفیت روستاها نقش مهمی در توسعه پایدار روستاها دارند.

رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به خدمات دولت در توسعه روستاها افزود: امروز همه مناطق روستایی کشور از امکانات آب شرب بهداشتی، برق، گاز، مخابرات و بهداشت برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: یکی از مطالبات روستاهای سبزوار  گازرسانی است که تا پایان سال جاری تمام روستاهای بیش از ۵۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند درحالی‌که قبل از سال ۹۲ مراکز شهری روداب و ششتمد این شهرستان از نعمت گاز محروم بودند.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: در چهار سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در بخش صنعت منطقه سرمایه‌گذاری شده است.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: با موافقت کمیسیون شورای اقتصاد، فاز دوم کارخانه فولاد با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: کارخانه آهک هیدراته با هزینه بیش از ۲ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری و کارخانه سیلیکو منگنز با سرمایه‌گذاری چینی‌ها در شهرستان سبزوار تا پایان سال در مرحله بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: همچنین نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سربداران با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال وارد فاز اجرایی شده است.

همایش آموزشی مدیریت بحران با همکاری فرمانداری سبزوار به مدت ۲ روز با حضور مسئولان و کارمندان نهادهای مرتبط ازجمله اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، آب و فاضلاب و دیگر نهادهای مرتبط برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.