کد خبر : 795
دیدگاه‌ها برای همایش تجلیل از صنعتگران، تولیدگران و کارآفرینان سبزواری بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تیر 1393 - 10:54
-

همایش تجلیل از صنعتگران، تولیدگران و کارآفرینان سبزواری

سبزواریان.کام: همایش تجلیل از صنعتگران، کارآفرینان و تولیدگران سبزواری، گرامیداشت دهه تولید ملی، امروز صبح با حضور نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا محسنی‌ثانی در این همایش بابیان اینکه بیش از ۵۵ هزار واحد صنفی در کشور به صورت نیمه‌کاره مانده است، اظهار داشت: متأسفانه هزینه‌های هنگفتی در کشور

industry-ministryسبزواریان.کام: همایش تجلیل از صنعتگران، کارآفرینان و تولیدگران سبزواری، گرامیداشت دهه تولید ملی، امروز صبح با حضور نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا محسنی‌ثانی در این همایش بابیان اینکه بیش از ۵۵ هزار واحد صنفی در کشور به صورت نیمه‌کاره مانده است، اظهار داشت: متأسفانه هزینه‌های هنگفتی در کشور ما به دلیل مدیریت نادرست در دولت‌ها و در حوزه اقتصاد، تولید صنعت و کارآفرینی هدر رفته است.

وی بابیان اینکه برنامه اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه اقتصاد کشور طراحی شده است، تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی برنامه اقتصاد مقاومتی برنامه محوری است که به تقویت صنعت کشور و جلوگیری از هدررفت سرمایه کمک می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر برای هریک از این واحدهای صنفی یک میلیارد تومان پرداخت شده باشد رقمی هنگفت را می‌توان محاسبه کرد که از سرمایه‌های کشور هدر رفته است.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین صادرکنندگان سنگ آهن در منطقه است، اضافه کرد: متأسفانه با وجود این مسئله باز ما یکی از بزرگترین واردکنندگان فولاد در منطقه خاورمیانه هستیم.

وی با بیان اینکه چرا ما نمی‌توانیم منابع معدنی خود را تبدیل به ارزش افزوده کنیم، تأکید کرد: این یک فاجعه مهم است که نتوانیم این سنگ آهن‌ها و یا منابع دیگر کشور را تبدیل به فولاد کنیم و خودمان این محصولات را صادر کنیم و در کنار آن به توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور کمک کنیم.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه رو به اتمام است و مجلس تدوین برنامه ششم توسعه را در دستور کار دارد، تأکید کرد: بسیاری از شکایت‌های نمایندگان از دولت، عدم اجرای درست برنامه و قانون توسط دولت است.

وی با اشاره به مالیات به عنوان یکی از منابع مهم در آمدی کشور در کنار منابع مهم فسیلی گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است توجه به مالیات به‌عنوان یکی از درآمدهای مهم کشور است.

همچنین علی سبحانی‌فر، دیگر نماینده سبزوار نیز با بیان اینکه سبزوار زیرساخت‌های لازم برای ایجاد صنعت مادر و جذب سرمایه‌گذار را داراست، اظهار داشت: امروز به شهر سبزوار باید به عنوان قطب صنعت در غرب استان خراسان رضوی نگاه کرد.

وی با بیان اینکه صنعتگران سربازان جبهه اقتصاد و تولید هستند گفت: متأسفانه بسیاری از این عزیزان امروز به جای پرداختن به اصل مسئولیت خود درگیر بروکراسی‌های اداری، مشکلات مختلف و گرفتن وام از بانک‌ها شده‌اند تا بتوانند به نوعی این مشکلات را حل کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبری معظم انقلاب را نمی‌توان با شعاردادن محقق کرد، ادامه داد: مدیران عالیه کشور و استان در حوزه صنعت و معدن باید به سمتی بروند تا به تسهیل‌کردن روند پرداخت تسهیلات به صنعتگر و کارآفرین امید بدهند.

سبحانی‌فر بابیان اینکه دولت یازدهم اقدامات خوبی در زمینه مهار تورم، کاهش نقدینگی در بازار و… صورت داده است ادامه داد: اگر پدیده مهار تورم صورت نمی‌گرفت شاهد رکود بازار سرمایه، صنعت و تولید در آینده‌ای نزدیک می‌بودیم.

وی در پایان از جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های صنعتی در سبزوار خبر داد و گفت: خوشبختانه در مدت اخیر با تلاش‌های صورت گرفته کارخانه سیمان رنگین فرجاد و اسید سیتریک شهرستان سبزوار آماده بهره‌برداری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.