کد خبر : 19238
دیدگاه‌ها برای همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری در سبزوار آغاز شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 11:01
-

همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری در سبزوار آغاز شد

ایرنا  همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری در محله ها و محدوده های هدف ایران با حضور مسئولان کشوری و استانی در سبزوار آغاز به کار کرد. دبیر این همایش در حاشیه مراسم آغاز به کار این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش، انتقال تجارب بازآفرینی شهری به خصوص تجارب ستاد بازآفرینی شهری سبزوار

ایرنا
 همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری در محله ها و محدوده های هدف ایران با حضور مسئولان کشوری و استانی در سبزوار آغاز به کار کرد.

دبیر این همایش در حاشیه مراسم آغاز به کار این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش، انتقال تجارب بازآفرینی شهری به خصوص تجارب ستاد بازآفرینی شهری سبزوار به فعالان ستادهای بازآفرینی استان خراسان رضوی و کشور است.
دکتر محمد جواد صفایی افزود: سبزوار به عنوان نخستین مرکز غیرکلانشهری کشور در سال ۱۳۹۴به صورت آزمایشی در حوزه بازآفرینی انتخاب شد و فرایند بازفرینی شهری در آن صورت گرفت لذا در این همایش به ارائه تجارب سبزوار در حوزه بازآفرینی شهری توجه می شود.
وی ادامه داد: برخلاف همایشهای کلاسیک و آکادمیک که مقاله محور هستند در این همایش بناست که از حوزه مبانی و تئوری خارج شده و وارد حوزه آموزش و انتقال تجربیات و دانش به صورت کارگاهی و هدفمند شویم. 
دبیر همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری گفت: در روز نخست همایش در قالب نشستهای کارگاهی تجارب ملی بازآفرینی ستادهای بازآفرینی کشور مانند بازآفرینی محلات هدف در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و یزد ارائه می شود.
صفایی افزود: برگزاری دو نمایشگاه جانبی هم در حاشیه برگزاری این همایش پیش بینی شده که در آنها دستاوردهای ستادهای بازآفرینی شهرهای خراسان رضوی و دستاوردهای تولیدی محلات هدف بازآفرینی سبزوار ارائه می شود.
وی ادامه داد: بر اساس آمارهم اکنون حدود ۲۰ میلیون نفر از شهرنشینان کشورمان در بافتهای ناکارآمد زندگی می کنند که نشان دهنده این است که بازآفرینی شهری موضوع مهم و مورد نیاز اصلی جامعه شهرنشین ماست.
دبیرهمایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری گفت: توسعه شهرنشینی و اسکان جمعیت زیاد در شهرهای کشور سبب فرسودگی و تخریب بافتهای قدیمی و فرسوده و ایجاد مشکلات و محدودیتهای بسیاری در فضاهای شهری شده است. 
صفایی افزود: موضوع بازآفرینی یکی از مهمترین اولویتهای دولت نیز هست تا محیطهای ناکارآمد و بد مسکن با حفظ عناصر فرهنگی و هویتی طی فرایندی به محیطهای مطلوب و زیست پذیر شهری تبدیل شوند.
وی ادامه داد: همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری طی امروز و فردا برگزار می شود و قرار است رئیس مجلس شورای اسلامی نیز برای این همایش پیامی ارسال کند ضمن آن که رئیس سازمان شهرداریهای و دهیاریهای کشور هم از سخنرانان این همایش است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.