تاریخ انتشار : جمعه 24 مهر 1394 - 19:42
-

همه می‌سازند ما خراب می‌کنیم!

سبزواریان – علی نورآبادی: «بالاخره دانشگاه علوم پزشکی دیوار کناری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در باغ ملی تخریب کرد… به‌زودی باید شاهد تخریب کتابخانه این مرکز هم باشیم.» این خبر را یکی از دوستان صبح جمعه (۲۴ مهر) با پیامک اطلاع داد. شوکه شدم و فقط این جمله به ذهنم رسید: پس

سبزواریان – علی نورآبادی: «بالاخره دانشگاه علوم پزشکی دیوار کناری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در باغ ملی تخریب کرد… به‌زودی باید شاهد تخریب کتابخانه این مرکز هم باشیم.»

این خبر را یکی از دوستان صبح جمعه (۲۴ مهر) با پیامک اطلاع داد. شوکه شدم و فقط این جمله به ذهنم رسید: پس بالاخره مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کار خودشان را کردند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی پیش خودشان مثلاً زرنگی نشان دادند و روز جمعه که تعطیل است با لودر دیوار حائل بیمارستان و باغ ملی را خراب کردند تا همه را در مقابل عمل انجام‌شده قرار دهند؛ اما مطمئن باشند این کارها زرنگی نیست، این دوستان نه‌تنها خودشان بلکه خیلی چیزهای دیگر را هم خراب کردند. برخی کارها جنبه نمادینش از خود آن مهم‌تر و مؤثرتر است. در این کارها حجم و میزانش زیاد مهم نیست؛ نفس آن کار و اتفاق مهم است. تخریب دیوار کانون هم ازجمله آن کارهاست.

بیمارستان حشمتیه باید تا قبل از انتخابات افتتاح شود هرچند هنوز هیچ ندارد. بیمارستان باید تا قبل از انتخابات افتتاح شود هرچند حتی هنوز نه دکتری دارد،‌ نه نیرویی و نه تجهیزاتی.

بیمارستان باید تا قبل از انتخابات افتتاح شود هرچند نه پارکینگ دارد و نه فاضلابی و نه خیلی چیزهای دیگر.

بیمارستان باید تا قبل از انتخابات افتتاح شود هرچند زوری و صوری باشد.

بیمارستان باید تا قبل از انتخابات افتتاح شود چون من سرنوشتم را با آن گره زده‌ام.

بیمارستان باید تا قبل از انتخابات افتتاح شود چون ممکن است در رأی آوردن «من» مؤثر باشد.

بیمارستان باید افتتاح شود چون «من» گفته‌ام.

بیمارستان باید افتتاح شود چون «من» گفته‌ام و هر چه می‌خواهد بشود، بشود.

بیمارستان باید افتتاح شود چون «من» خواسته‌ام و دیوار کانون که سهل است خود کانون و کتابخانه‌اش و هر چیز دیگر خراب شود، بشود.

بیمارستان باید افتتاح شود چون باید راه‌اندازی آن در دوره «من» و به نام «من» باشد.

بیمارستان باید افتتاح شود تا پوششی باشد برای برخی از کم‌کاری‌ها، کوتاهی‌ها و غفلت‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.

«من» می‌خواهم بیمارستان را افتتاح کنم هرچند سطح علمی و پزشکی دانشگاه راضی‌کننده نباشد.

«من» می‌خواهم بیمارستان را افتتاح کنم هرچند پردیس دانشگاه بعد از سال‌ها همچنان نیمه‌کاره مانده است.

«من» می‌خواهم بیمارستان را افتتاح کنم هرچند دانشگاهم یک سالن هم ندارد و جلسه معارفه‌ام بیرون دانشگاه و در هتل برگزار شده باشد.

بیمارستان افتتاح می‌شود چون «من» گفته‌ام، و مهم نیست که در جلسه معارفه‌ام جلو وزیر گفته باشم ما دانشکده‌های دندان‌پزشکی، داروسازی و طب سنتی نمی‌خواهیم و پیگیری هم نمی‌کنیم.

بیمارستان افتتاح می‌شود هرچند دانشگاه علوم پزشکی از این نظر سطح علمی و از نظر دانشکده‌ها از رقیبانش عقب بیفتد.

می‌بینید در ماجرای افتتاح بیمارستان، پای «من» در میان است؛ و همین «من» است که همه کارها را خراب می‌کند.

در این ماجرا، شگفت‌تر آن است که فرماندار شورای شهر، شهردار و دیگر مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند و فقط نظاره‌گرند. اگر مدیریت شهری در چنین جاهایی صدایش در نیایند و کاری نکند به چه دردی می‌خورد. توان و لیاقت و کفایت مدیریت شهری در چنین جاهایی مشخص می‌شود.

اگر مدیریت شهری نتواند مسائلی کوچکی مانند این‌ها را حل کند پس به چه‌کار می‌آید. بدترین برخورد مسئولان و مدیریت شهری در چنین بزنگاه‌هایی، خود را به ندیدن و نشنیدن زدن و یا سکوت است. این برخورد حتی از مخالفت هم بدتر است، چون همه مردم می‌بینند و می‌شنوند؛ اما کسانی که باید ببینند و بشنوند خودشان را به نفهمیدن می‌زنند.

ماجرای بیمارستان حشمتیه در کنار طرح‌های مشابهی مانند ساماندهی کوی گلستان، ساخت نماد و میدان سربداران و دیگر طرح‌ها نیمه‌کاره و بلاتکلیف، نشان‌دهنده ناهماهنگی، سستی، کم‌کاری، غفلت و از همه مهم‌تر ناکارآمدی مدیریت شهری سبزوار است. مردم در چنین مواقع و با چنان کارهایی درباره عملکرد و کارنامه مدیریت شهری قضاوت می‌کنند.

القصه، همه می‌سازند «ما» خراب می‌کنیم.

آیا این‌گونه می‌خواهیم سبزوار «پایتخت کتاب ایران» شود؟

به خاطر کوتاهی‌ها، کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها از شهرهای نمونه گردشگری ایران که جا ماندیم اما آیا این‌گونه می‌خواهیم سبزوار جزو شهرهای مقصد گردشگری بشود؟

والسلام.

—-

دیوار حائل باغ ملی و بیمارستان، قبل از تخریب (پنج‌شنبه – ۲۳ مهرماه ۱۳۹۴) و بعد از تخریب (جمعه – ۲۴ مهرماه ۱۳۹۴)
جهت مشاهده تغییرات، با روی عکس کلیک کنید و نوار تغییرات را جا‌به‌جا کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس جمعه , ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

سلام
به این طرح هایی که نشان دهنده ناکارآمدی مدیریت شهری است ماجرای ساخت کتابخانه مرکزی و سایت نمایشگاهی و اتصال امام زاده شعیب و …. را هم اضافه کنید.

مرتضی جمعه , ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲

سلام سبزوار کتابخانه داشته باشد ولی تخت بیمارستان نداشته باشد خوب است سبزوار قطب گردشگری باشد ولی بیماران به علت کمبود تخت در بیمارستان امداد روی زمین بخوابند خوب است سبزوار کانونی داشته باشد که روزانه ۱۰ مراجعه کننده ندارد ولی خاکهای داخل بیمارستان مزاحم همسایه های پشت بیمارستان باشد خوب است اگر کمی به حیاط پشت بیمارستان نگاه میکردی می دیدید که تنها راه خروج ان خاکها همین تخریب موقت دیوار غربی بیمارستان است خوب است به عنوان یک خبرنگار بیطرف به این مسئله نگاه میکردید کاش سری به امداد و واسعی میزدید ومی دید که همزمان با بیمارستان حشمتیه چندین پروژه دیگر هم در حال اجراست و پروژه ها محدود به حشمتیه نمیشود کاش به بیمارستان هم سر می زدید و می دید که با کمبود اتاق عمل ، بعضی پزشکان عملهایشان کنسل میشود برای بیمار کانونی که هیچ استقبال کننده ای ندارد وبا سلایق ۲۰ سال پیش اداره میشود ارزش ندارد در ضمن کسی قصد تخریب کانون را ندارد ودیوار بهتر از گذشته ساخته خواهد شد ما آقای رییس دانشگاه را تنها مدیری میدانیم ومی بینیم که دراین چند ساله تنها فکرش ساخت و ساز و رفع کمبود ها بوده ضمنا بیمارستان تجهیزات دارد و درحال نصب می باشد لطفا از بی اطلاعی مردم سو استفاده نکن….چشم ها رو باید شست جور دیگر باید دید……

ناشناس یکشنبه , ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۶:۵۷

دوست عزیز ؛ که اینقدر خودت را با اطلاع می دانی اگر سری به روسای ادارات و بزرگان شهر بزنی روزی را در همین مراکز کانون بوده اند اگر خودت علاقه به کانون و کتابخوانی نداشتی و نداری به کل جامعه تعمیم نده به کار کانون معلمان و آموزش و پرورش و رشد دانش آموزانشان اذعان دارند .

ناشناس شنبه , ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۵:۵۸

سلام
گاهی نه تنها دیوار که ضرورت پیدا می کند مسجد هم به خاطر مصلحت بالاتر خراب شود؛ اما همانطور که اشاره شد به خاطر ضرورت بالاتر است نه دلبخواهی. و با هماهنگی و تعامل و همفکری است نه زوری و سر خود.
از طرف دیگر بیمارستان حشمتیه ۷-۸ سال است که معطل مانده؛ این بیمارستان از نیازهای منطقه سبزوار است و هر چه زودتر باید به بهره برداری برسد. هر روز که تاخیر شود مردم و شهرستان ضرر می کنند. بنابراین مسئولان باید با جدیت پیگیری کنند که زودتر این بیمارستان راه بیفتد. اگر مشکل و مسئله ای هم هست حالا دیگر نه می شود خرابش کرد و جای دیگر ساخت و نه می شود رهایش کرد. بنابراین مسئولان باید با همفکری،‌ مشورت و تعامل و همکاری مشکلاتش را بر طرف کنند. مدیریت یکپارچه شهری در چنین جاهایی به کار می آید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی،‌ فرماندار، شهردار و شورای شهر باید بنشینند و مشورت و همفکری کنند تا مشکلات بیمارستان را رفع کنند و این مشکلات رفع شدنی است.
اما زشتی کار دانشگاه علوم پزشکی آنجاست که روز تعطیل به جان دیوار یک مرکز فرهنگی بیفتد و آن را خراب کند. زشتی کار دانشگاه آنجاست که می خواهد بدون هماهنگی،‌ مشورت و تعامل با زور و سر خود کارش را پیش ببرد. زشتی کار دانشگاه آنجاست که به خاطر نزدیک بودن انتخابات برای افتتاح بیمارستان هر کاری می خواهد بکند، و شاید چند روز دیگر خود کانون پرورش هم را خراب کند. تخریب یک دیوار یا ساختن پارکینگ مشکل چندان بزرگی نیست که مدیریت شهر بزرگی مانند سبزوار نتواند از عهده اش برآید. بیمارستان حشمتیه از طرح بزرگ و به نوعی اعتبار شهرستان در حوزه پزشکی است نباید با این دعواهای بی خود و بچه گانه زیر سوال ببریم. بنابراین مسئولان محترم باید بنشینند و با همفکری و تعامل مشکل را حل کنند. و این مشکل حل شدنی است.

ناشناس شنبه , ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۶:۴۲

سلام
اگر واقعا تخریب این دیوار برای خارج کردن خاک های بیمارستان است و مسئولان دانشگاه بعدا آن را بهتر خواهند ساخت چرا قبل ازتخریب چیزی نگفتند. آیا مسئولان بیمارستان نمی توانستند همین مسئله برای افکار عمومی و رسانه ها توضیح دهند. قطعا وقتی کاری معقول و منطقی باشد مردم هم قبول می کنند. تدبیر و درایت یعنی همین. آیا همین مسئله کوچک را بای یک تلفن ساده نمی توانستند با مسئولان دیگر هماهنگ کنند. آیا این کارهای ساده اینقدر برای مسئولان دانشگاه سخت بود. آیا باید یکباره و بدون خبر و توضیح لودر بیندازند و دیوار تخریب کنند و مردم بعد از تخریب باید بفهمند.
ضمنا این که کانون خوب اداره نمی شود و مخاطب ندارد دلیل نمی شود آن را تخریب کنیم. مسئولان کانون باید فکری برای جذب کودکان و بچه ها کنند. خراب کردن که راه حل نیست.

حسن شنبه , ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۸:۰۵

با سلام
واقعیت رو نباید انکار کرد عذر میخواهم ولی یک عده ادم بی سواد و بی فرهنگ مدعا در راس سازمانها و شرکتها هستند اینها نه بویی از فرهنگ بردند نه بویی از انسانیت انسانهایی که تشنه قدرت هستند من خودم در شرکت سیمان کار میکنم این چیزها دیگر عادی شده ولی از مردم میخواهم نگذارند این چیزها اتافاق بیافتد . با تشکر

جواد شنبه , ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۸:۱۲

من با حرف شما مواقم این دوره فقط امدند که خراب کنند اصلبا به فکر مردم بچاره نیستند من از این کانون و کتابخانه باغ ملی خاطرات خوبی دارم زمان کودکی ام را به یاد میاورم همانطور که دوست عزیز اشاره کردند مسوئلین اصلا به فکر مردم نیستند از همون اقایی که در مجلس هست تا پایین تر. واقعا مدیریت شهری چیکار میکند چرا برخورد قانونی نمیکند .اقا صبر کنید گله ای از همین شهرداری بکنم دائم از این مردم بدبخت پول میگیرد یاد داروغه ناتینگهام در کارتون رابین هود میافتم پول از این مردم به عنوام عوارض و کوفت و درد میگیرد اما چه خدمات قابل توجهی به مردم ارائه داده است .

محسن شنبه , ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

بنده با حرف ایشان کاملا موافقم این شهرداری از مردم عوارض میگیرد به بهانه های مختلف عوارض ماشین – …… اما هیچ خدماتی به مردم نمیدهد خاک بر سرشون

رضا شنبه , ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۹:۱۵

دیشب وقتی این موضوع را شنیدم خیلی ناراحت شدم میدونی بزرگترین عیب مردم ما این است که به تنها چیزی که اهمیت نمیدهند فرهنگ و شرف ما ایرانیان است در کشورهای اروپایی وقتی میراث و تمدن انها زیر سوال میرود میبینیم با تظاهرات و اجتماع مردمی روبرو میشویم به خاطر اینکه برای انها تمدن و اصلیت انها مهمتر است اما در کشور ما میایند اثار تاریخی و فرهنگی مار ا نابود میکنند و متاسفانه میبینیم برای مردم بی تفاوت است کسانی که میایند و این چنین کاری میکنند میخواهد مسول یک بیمارستان باشد میخواهد شهر دار یک شهر باشد و یا هر کسی دیگر به عقیده من فرقی با داعش ندارد . لطفا دوستان نظر بدهید راه کار چیست با تشکر

ناشناس یکشنبه , ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
مریم دوشنبه , ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۸:۰۲

در هیچ جای جهان متمدن، با نمادهای فرهنگی برخورد تند و حذفی صورت نمی گیرد

حرف زیبایی بود و تاسف تاسف تاسف و هم دردی خود را ابراز میدارم

متاسفم برای این مسوئلین و همه کسانی که دم از تمدن میزنند اینها به جرات میتوان گفت به قول دوست عزیزمان فرقی با داعش حرومزاده ندارند.

نظرات بسته شده است.