کد خبر : 16307
دیدگاه‌ها برای هندبال سبزوار را به تماشاگران پرشورش می‌شناسند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1397 - 10:53
-

هندبال سبزوار را به تماشاگران پرشورش می‌شناسند

تمرینات تیم هندبال سربداران سبزوار حدود دو ماه هست که آغاز شده است و بازیکنان سبزواری در این دو ماه تمرینات سختی را پیگیری می‌کنند. بازیکنان و کادر فنی امسال برای اعتلای دوباره نام سبزوار همگی پای‌کار آمده و قراردادهای سفید، را امضا کرده‌اند تا سبزوار، مهد هندبال ایران یک سال دیگر هم بی‌تیمی را

تمرینات تیم هندبال سربداران سبزوار حدود دو ماه هست که آغاز شده است و بازیکنان سبزواری در این دو ماه تمرینات سختی را پیگیری می‌کنند. بازیکنان و کادر فنی امسال برای اعتلای دوباره نام سبزوار همگی پای‌کار آمده و قراردادهای سفید، را امضا کرده‌اند تا سبزوار، مهد هندبال ایران یک سال دیگر هم بی‌تیمی را تجربه نکند!

برای کسب اطلاعات بیشتر از روند آماده‌سازی تیم سربداران و اطلاع از وضعیت تیم، جهت رویارویی با تیم مس کرمان در هفته اول لیگ برتر هندبال ایران پای صحبت‌های آقای علی شعبانپور سرمربی این تیم نشستیم.

***

 وضعیت آماده‌سازی تیم چگونه است؟

تیم سربداران سبزوار تمریناتش را از ۱۵ مرداد آغاز کرده و با توجه به اینکه حدود دو ماه زمان برای آمادگی شروع لیگ برتر داشتیم، تیم ازلحاظ بدنی به درجه‌ای که مورد نظر ما بوده نرسیده است.

بازیکن‌ها با توجه به تمرینات وزنه که پیش از آغاز لیگ برتر داشته‌اند، ازلحاظ قدرت بدنی در سطح مطلوبی قرار دارند ولی ازلحاظ آمادگی هوازی هنوز به شرایط ایدئال نرسیده‌اند. بازیکنان، توانایی بازی در ۶۰ دقیقه مسابقه را ندارند و مشکل هوازی دارند و ما باید با تعویض‌های پیاپی مشکل را برطرف کنیم.

البته با تعصب و غیرتی که بازیکنان سبزواری همیشه در تمامی رقابت‌ها از خود نشان داده‌اند، امیدواریم بتوانیم در هفته‌های ابتدایی بر این مشکل فارغ شویم و در ادامه با توجه به چند بازی، به شرایط خوب جهت این فصل لیگ برتر کشور برسیم.

البته با تمامی این صحبت‌ها حرف اول را در میدان عملکرد، بازیکنان می‌گیرند و تعصب، انگیزه و غیرت حرف اول را می‌زند. متأسفانه به دلیل مسائلی نتوانستیم با تیمی بازی تدارکاتی داشته باشیم و این مطلب باعث می‌شود کار ما در رویارویی با مس کرمان سخت شود. ما نتوانستیم ترکیب و کارهای تاکتیکی‌مان را در یک دیدار تدارکاتی محک بزنیم.

متأسفانه چند بازی اول دیار سربداران سخت است. ما در بازی اول با تیمی که چهار بازیکن ملی‌پوش دارد و تدارک و شرایط مناسب جهت حضور در لیگ برتر داشته است. بازی می‌کنیم. در دیدار دوم هم به مصاف تیم نیروی زمینی کازرون خواهیم رفت، تیمی که از ترکیب قوی و ملی‌پوشان جهت حضور در لیک برتر هندبال ایران استفاده می‌کند.

تیم سربداران سبزوار این فصل تیم بسیار جوانی را راهی رقابت‌های لیگ برتر خواهد کرد و با توجه به اینکه تیم‌های این فصل بسیار تقویت‌شده‌اند کار بسیار سختی داریم.

به‌طور مثال: تیم دهدشت که در این فصل اولین حضور خود در لیگ برتر تجربه خواهد کرد ۹ ملی‌پوش را جذب کرده است ولی ما هم سبزوار هستیم مهد هندبال ایران و بدون شک تمامی تیم‌ها از بازی در مقابل تیم سربداران سبزوار هراس دارند و ما بازهم ثابت خواهیم کرد که علی‌رغم کاستی‌ها، سبزوار مهد هندبال ایران است. البته در این چند وقت اخیر برنامه‌های تاکتیکی زیادی برای مقابله با تیم‌های قدرتمند داشته‌ایم؛ همچنین در کنار کار بدنی، برنامه‌های تاکتیکی خوبی داشتیم. این فصل برای اولین بار است که تیم سبزوار با توجه به میانگین قدی بازیکنان که بلند نیست، از دفاعِ باز استفاده کرده‌ایم و انشاا… با این تدابیر و زحمات بچه‌ها بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

چه بازیکنانی در این فصل حضور دارند؟

دروازه‌بان‌ها امیر مسکنی و ایمان کوثری که از بهترین دروازه‌بانان حال حاضر ایران هستند در تیم ما حضور دارند و خداراشکر با توجه به تجربه و توانایی این دو دروازه‌بان در این پست مشکلی نداریم و آرین امیدی و ایمان مسکنی هم که از بازیکنان تیم نوجوانان و جوانان هستند در تیم حضور دارند که امیدواریم بتوانند در آینده نزدیک جای این بازیکنان ارزنده را پر کنند.

در پست گوشه راست نیز امید یگانه از بازیکنان باتجربه تیم در چند سال اخیر که نقش به‌سزایی درنتیجه گیری تیم سبزوار در لیگ برتر هندبال داشته است حضور دارد؛ یونس آثاری نیز از بازیکنان تیم ملی نوجوانان که افق روشنی را پیش رو دارد در این پست هست.

در پست بغل راست مهیار شمسایی که چند سالی هست تجربه‌ای را در حضور لیگ برتر دارد و پوریا فتاحی نیز که از بازیکنان تیم ملی نوجوانان است و بازیکن مؤثر و بسیار خوبی است در این پست حضور دارد. در پست پخش نیز هادی طالبی بازیکن خوب و باتجربه سبزواری و مهدی رضوی از بازیکنان تیم ملی جوانان که در رقابت‌های آسیایی حضور داشتند نیز در ترکیب تیم حضور دارد.

در پست بغل چپ نیز احسان برآبادی و امیر قاسمی از بازیکنان خوب چند سال اخیر لیگ برتر حضور دارند و سعید علوی و محسن گلزاریان هم در این پست هستند.

در پست گوشه چپ نیز بازیکنان خوبی داریم؛ احمد رمضانی و حجت راه‌شناس ملی‌پوشان سال‌های گذشته هستند و در کنار این دو نفر نیز احمد سیدآبادی حضور دارد. در پست خط‌زن هم مسعود روانشناس و پویا بهنام‌فر که جوانان باانگیزه‌ای هستند حضور دارند.

در کادر فنی قاسم شعبان پور به‌عنوان مدیر تیم، حمید ربانی‌کیا به‌عنوان مربی، علی بخشی به‌عنوان فیزیوتراپ، محمد ژیان‌پور به‌عنوان مسئول روابط عمومی، جعفر دولت‌آبادی سرپرست تیم و من هم به‌عنوان سرمربی حضور دارم.

درخواست شما از مردم برای بازی روز جمعه مقابل مس کرمان چیست؟

واقعاً هواداران سبزواری در ایران بی‌نظیر هستند. از تماشاگران سبزواری حمایت بیشتری توقع داریم و امیدوارم با حضور در سالن سربداران، از ما حمایت کنند و این انتظار را داریم که با توجه به جوان بودن تیم، صبر بیشتری برای نتیجه‌گیری این تیم داشته باشند و حمایت بیشتر از این تیم داشته باشند. قطعاً در آینده به موفقیت‌های خوبی دست خواهیم پیدا کرد. چون همیشه در ایران، هندبال سبزوار را به تماشاگران پرشور آن می‌شناسند.

آیا مسئولان شهرستان تاکنون کمکی به این تیم داشته‌اند؟

در جلسه‌ای که در دانشگاه حکیم داشتیم مسئولان اذعان کردند که با توجه به اینکه تیم متعلق به شخص خاصی نیست و متعلق به سبزوار است، همه باید برای این تیم جهت حضور تیم لیگ برتر هندبال کمک کنند. آقای سبحانی‌فر وعده‌هایی داده است که انشاا… به‌مرورزمان نیز برآورده خواهد شد.

صحبت پایانی

از مردم و مسئولان درخواست حمایت از تیم شهرستان سبزوار را دارم. تیم‌داری در این نوع تنها درصورتی‌که حمایت مردم و مسئولان باشد ادامه خواهد داشت. از مردم مهد هندبال، سبزوار می‌خواهیم که با حضور در بازی روز جمعه ساعت ۱۵ در سالن سربداران، برای حمایت حضور داشته باشند و با این حضور خود باعث دلگرمی کادر فنی و بازیکنان شوند.

 

*منتشر شده در شماره ۱۳۱ هفته نامه ستاره شرق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.