کد خبر : 19182
دیدگاه‌ها برای هنرنمائی گروه موسیقی سنتی داروگ سبزوار در کشورهای اسلوونی و کرواسی بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 4 اسفند 1397 - 11:25
-

هنرنمائی گروه موسیقی سنتی داروگ سبزوار در کشورهای اسلوونی و کرواسی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گروه موسیقی سنتی داروگ سبزوار در کشورهای اسلوونی و کرواسی با اجرای موسیقی سنتی و اصیل ایرانی، نگاه مردم این کشورها را به موسیقی سنتی و اصیل ایرانی جلب کرد. رضا سیدنیا از هنرمندان پر افتخار موسیقی سنتی سبزوار و سرپرست گروه داروگ به همراه اعضای این گروه در کشورهای

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گروه موسیقی سنتی داروگ سبزوار در کشورهای اسلوونی و کرواسی با اجرای موسیقی سنتی و اصیل ایرانی، نگاه مردم این کشورها را به موسیقی سنتی و اصیل ایرانی جلب کرد.

رضا سیدنیا از هنرمندان پر افتخار موسیقی سنتی سبزوار و سرپرست گروه داروگ به همراه اعضای این گروه در کشورهای اسلوونی و کرواسی از ٢١ تا ٢٧ بهمن ٩٧ به اجرای برنامه پرداخت و با اجرای کنسرت های موسیقی سنتی، پنجره جدیدی از موسیقی سنتی و اصیل ایرانی را به روی مردم این کشورها گشود.

اجرای کنسرت گروه موسیقی داروگ سبزوار به سرپرستی حمید رضا سیدنیا در شهر لیوبلیانا پایتخت کشور اسلوونی که با حضور سفیران کشورهای مختلف و مقامات و مسولین و مردم کشور اسلوونی برگزارگردید مورد استقبال حاضران قرارگرفت.

همچنین گروه داروگ در شهر ماریبور اسلوونی نیز به اجرای برنامه پرداخت و درمجموع درطول مدت اقامت خود دراین کشور ۵ اجرا داشت که سالنهای محل اجرای این گروه درتمام طول مدت برگزاری کنسرت، مملو از علاقمندان به موسیقی سنتی و اصیل ایرانی بوده و با استقبال خوب و قابل ملاحظه ای مواجه گردید.

همچنین گروه داروگ درشهر زاگرب پایتخت کشور کرواسی نیز با اجرای دو برنامه با استقبال و تشویق کم نظیر مردم و علاقمندان به هنر ایران دراین کشور مواجه گردید .

سرپرست و اعضای گروه داروگ پس ازاجرای برنامه دردو کشور اسلوونی و کرواسی به دعوت میزبان سری هم ازکشور ایتالیا و شهر بندری ونیز زدند و یک روز هم دراین کشور اقامت داشتند.

یادآوری می شود گروه داروَگ با هدف شناساندن هنر اصیل و سنتی ایران در سال ۷۸ توسط حمید رضا سیدنیا درسبزوار تشکیل شد. از آغاز شکل گیری گروه تصمیم اعضا بر آن بوده است که وظیفه فرهنگی خود را در قبال بزرگان فرهنگ و ادب ایران زمین، در حد توانایی گروه به انجام رساند. در این راستا اجراهایی در قالب یادواره و نکوداشت بزرگانی چون ابوالفضل بیهقی، حافظ، سعدی، مولوی، فردوسی، حاج ملاهادی سبزواری، استاد پرویز مشکاتیان، استاد منصور نریمان و… برگزار نموده است.

تاکنون اعضای این گروه در کشورهای مختلفی مانند: سوئیس، مقدونیه، کره جنوبی، اروگوئه، برزیل و افغانستان و اسلوونی و کرواسی  به اجرای موسیقی پرداخته اند.

اعضای گروه داروگ عبارتند از: حمیدرضا سید نیا، سعید سید نیا، میلاد سید نیا، احسان نادریان، مجید نقیب زاده، امین بهمن صفار و فائزه مهرگان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.