کد خبر : 30048
دیدگاه‌ها برای هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 14:59
-

هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

 اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای با پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ، برف و باران در اغلب نقاط استان و بروز خسارت، هشدار سطح نارنجی صادر کرد. به گزارش روز یکشنبه هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آمده است: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از

 اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای با پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ، برف و باران در اغلب نقاط استان و بروز خسارت، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش روز یکشنبه هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آمده است: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعد از ظهر امروز یکشنبه استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار و بارش‌زای فعال در نواحی جنوب غرب کشور قرار خواهد گرفت که ضمن افزایش ابرناکی و شدت وزش باد از اوایل وقت فردا دوشنبه شاهد وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ در اغلب نقاط استان با احتمال بروز خسارت خواهیم بود.

“این بارش‌ها در اغلب نقاط خراسان رضوی به ویژه در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی و در برخی از نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با آبگرفتگی و احتمال ایجاد سیلاب در مناطق شمالی رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه آمده است: در ارتفاعات همچنین نواحی سردسیر بارش‌ها عمدتا به صورت برف همراه با کولاک، تشکیل مه و کاهش دید با توجه وزش باد شدید،کولاک برف، کاهش دما، لغزندگی محورها و معابر همچنین تشکیل مه و کاهش دید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان است.

“کاهش محسوس دمای روزانه هوا نیز بین پنج تا هفت درجه سلسیوس به ویژه طی روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.”

بنابر این اطلاعیه بیشترین میزان بارش‌ها طی صبح دوشنبه تا صبح سه‌شنبه هفته جاری در شهرستان‌های بجستان، گناباد، خواف، تایباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، رشتخوار، کاشمر، کوهسرخ، مه ولات، زاوه، خلیل آباد، بردسکن، فریمان، سرخس، چناران، کلات، درگز، قوچان، نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و شهرستان مشهد و ارتفاعات بینالود و هزار مسجد پیش‌بینی شده است.

هواشناسی خراسان رضوی عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد و تاکید بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در تردد جاده‌ای به ویژه در محورهای کوهستانی را نیز توصیه کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.