کد خبر : 32151
دیدگاه‌ها برای هیئت مدیره زمان می‌خرد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 شهریور 1401 - 22:47
-

هیئت مدیره زمان می‌خرد

انتخابات هیئت رئیسۀ اصناف سبزوار باز هم به تعویق افتاد

🔹امروز قرار بود انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف سبزوار برگزار شود که به حد نصاب نرسید و به تعویق افتاد. مدتی بسیار طولانی است که انتخابات اتحادیه‌ها و درنهایت هیئت رئیسه به تعویق می‌افتد. اتفاقی بسیار مشکوک که ورود جدی نهادهای ناظر را می‌طلبد.

🔹در ماه‌های اخیر رسانه‌های سبزوار به تعویق انتخابات اتحادیه‌ها انتقاد کردند. به نظر می‌رسید افرادی وجود دارند که با قانون فعلی انتخابات اصناف، اجازه شرکت در انتخابات ندارند و به تغییر این قانون در نهادهایی چون دیوان عدالت دل بسته‌اند. در نهایت اما با وجود آنکه بعضی این افراد حتی در اتحادیه‌ای دیگر نامزد شدند، قانون به آن‌ها اجازه ورود چندباره به هیئت رئیسه نداد.

🔹در نهایت با تأخیری بسیار طولانی اتحادیه‌ها انتخابات برگزار کردند و قرار بود امروز ۴۱ نماینده اتحادیه برای انتخاب هیئت مدیره اتاق اصناف، در انتخابات مشارکت کنند. بسیار عجیب است نماینده یک اتحادیه که با کلی شعار و وعده، از طرف صنف خود رأی آورده در چنین روز مهمی شرکت نکند!

🔹حدنصاب دوسوم اعضا یعنی ۲۸ نفر تحقق نیافت و با شرکت تنها ۱۹ نفر (!) انتخابات به هفت مهر موکول شد.

🔹گزارش‌ها حاکی است بعضی از اعضا در نزدیکی محل انتخابات حضور داشتند اما برای شرکت در انتخابات نیامدند! جالب‌تر اینکه از ۱۵ نامزد انتخابات هم افرادی بودند که در محل انتخابات شرکت نکردند!

🔹این شواهد این شک را ایجاد می‌کند که تعمدی در این عدم حضور و از حد نصاب انداختن انتخابات وجود دارد. به نظر می‌رسد ائتلافی که خود را شکست‌خورده انتخابات دیده و امیدش برای تغییر قانون – باوجود تعویق‌های متمادی – از بین رفته، ترجیح داده باز هم برای مذاکره و رایزنی، زمان بخرد.

🔹اتاق اصناف در روزگار رکود اقتصادی و کاهش بودجه ادارات، یکی از مهم‌ترین مراکز نظارتی شهرستان‌های منطقه است و گردش مالی بالایی را مدیریت می‌کند. امیدواریم نهادهای ناظر، به صورت جدی به مسئله ورود کرده و اجازه ایجاد ضرر و زیان برای مردم شهر را ندهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.