کد خبر : 30293
دیدگاه‌ها برای واحدهای پرورش شترمرغ در جوین خراسان رضوی افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1400 - 8:15
-

واحدهای پرورش شترمرغ در جوین خراسان رضوی افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: هم اینک ۱۰ واحد پرورش شتر مرغ با ظرفیت بیش از هزار قطعه و تولید سالانه ۳۱ تن گوشت در این شهرستان فعال است که این تعداد در سال گذشته هشت واحد بود. علی اکبر قارزی افزود: پرورش شترمرغ به عنوان صنعتی نوپا با ارزش افزوده بالا در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: هم اینک ۱۰ واحد پرورش شتر مرغ با ظرفیت بیش از هزار قطعه و تولید سالانه ۳۱ تن گوشت در این شهرستان فعال است که این تعداد در سال گذشته هشت واحد بود.

علی اکبر قارزی افزود: پرورش شترمرغ به عنوان صنعتی نوپا با ارزش افزوده بالا در شهرستان جوین نقش مهمی در افزایش اشتغال زایی دارد.

وی ادامه داد: تولید و پرورش شتر مرغ در روستاهای شهرستان جوین حرفه نوپایی است که ترویج آن در راستای اقتصاد مقاومتی منجر به افزایش درآمدزایی و اشتغال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: شترمرغ معمولا در سن هفت تا هشت ماهگی با وزن متوسط ۹۰ تا ۱۱۰ کیلو به مرحله کشتار می رسد.

قارزی افزود: پرورش شترمرغ، تولید گوشت آن و استفاده از این پرنده در صنایع جانبی اشتغال زایی مناسبی را به همراه دارد که به سبب پایین بودن هزینه های نگهداری و پرورش، منفعت زیادی برای مردم روستانشین به همراه دارد.

وی ادامه داد: گوشت شترمرغ به سبب زیاد بودن میزان آهن و اندک بودن چربی و کلسترول آن جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز محسوب می‌شود.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است. این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.