کد خبر : 24815
دیدگاه‌ها برای واحدهای پرورش شترمرغ در سبزوار ۲ برابر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 دی 1398 - 11:09
-

واحدهای پرورش شترمرغ در سبزوار ۲ برابر شد

ایرنا مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۵۵ واحد پرورش شترمرغ در این شهرستان فعال است که این تعداد در سال گذشته ۲۵ واحد بود. کیوان کوشکی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی پرورش شترمرغ در سبزوار افزود: واحدهای پرورش شترمرغ با ظرفیت ۶ هزار قطعه در این شهرستان فعالیت دارند. وی با اشاره به اقلیم

ایرنا

مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۵۵ واحد پرورش شترمرغ در این شهرستان فعال است که این تعداد در سال گذشته ۲۵ واحد بود.

کیوان کوشکی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی پرورش شترمرغ در سبزوار افزود: واحدهای پرورش شترمرغ با ظرفیت ۶ هزار قطعه در این شهرستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اقلیم و آب هوای مناسب سبزوار برای پرورش شترمرغ ادامه داد: در این بخش حدود ۲۰۰  فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

کوشکی یکی از مشکلات  واحدهای پرورش شترمرغ در سبزوار را نبود صنعت فرآوری دانست و گفت: بیشتر این طیور به‌صورت زنده به شهرستان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی افزود: ایجاد چرخه فرآوری شامل راه‌اندازی خط کشتار، بسته‌بندی گوشت، تخم‌مرغ و استفاده از روغن و سایر فرآورده‌های این پرنده علاوه بر ایجاد اشتغال درآمد بیشتری نصیب بهره‌برداران می‌کند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: مقدمات تشکیل شرکت تعاونی شترمرغداران با همکاری اداره تعاون روستایی انجام شده که گام مثبتی برای توسعه این صنعت به شمار می‌رود.

کوشکی گفت: گوشت شترمرغ به سبب زیاد بودن میزان آهن و اندک بودن چربی و کلسترول آن جایگزین مناسب برای گوشت قرمز محسوب می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.