کد خبر : 30457
دیدگاه‌ها برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در خراسان رضوی سه هفته زمان می‌برد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 9:29
-

واکسیناسیون دانش‌آموزان در خراسان رضوی سه هفته زمان می‌برد

واکسیناسیون دانش آموزان در برابر کرونا

 مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند واکسیناسیون دانش‌آموزان در قالب گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در منطقه جغرافیایی زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی دو تا سه هفته زمان خواهد برد.

دکتر محمد احمدیان افزود: عملیات ایمن‌سازی این گروه سنی در برابر ویروس کرونا از دو روز پیش در مراکز واکسیناسیون فعال در سطح کلانشهر مشهد با تزریق واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم آغاز شده و در جریان است.  

وی ادامه داد: ۳۵۰ هزار دانش‌آموز ۹ تا ۱۲ ساله در سطح ۱۶ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در حال تحصیل هستند. 

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان این گروه سنی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. 
وی همچنین به شیوه فعالیت مدارس در شرایط ششمین دور طغیان ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: پیرو مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا از امروز ۱۳ بهمن به مدت دو هفته فعالیت آموزشی در مدارس همه مقاطع تحصیلی واقع در شهرهای قرمز و نارنجی غیرحضوری خواهد بود. 

دکتر احمدیان افزود: فعالیت مدارس در شهرهای با وضعیت زرد و آبی شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی همچنان حضوری است. 
وی ادامه داد: گرچه ابتلاء به سویه اومیکرون ویروس کرونا در بین دانش‌آموزان بالا نیست ولی ممکن است این طیف سنی افراد ناقل بی‌علامت بوده که امکان انتقال ویروس را به دیگران دارند. 
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سه گروه در معرض خطر ابتلا به سویه اومیکرون شامل نوجوانان، مادران باردار و سالمندان هستند بطوری که میزان کنونی نتایج مثبت آزمایش‌های طبی در هر سه گروه یکسان بوده اما فعلا با دیگر گروه‌های جامعه تفاوت چندانی ندارد. 
وی همچنین بطور موکد از آحاد مردم درخواست کرد: اخبار صحیح را در مورد بحران کرونا از منابع رسمی و معتبر دنبال کنند و تحت تأثیر اخبار نادرست منتشر شده در فضای مجازی قرار نگیرند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بنابر آخرین اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۰ تن بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جانباختگان به ۱۳۲ هزار و ۵۰۴ تن رسید همچنین براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین تا کنون ۶۰ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۱۰۶ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۹۳ دُز دوم و ۱۷ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۶  دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۳۰۵ دُز رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.