کد خبر : 29959
دیدگاه‌ها برای واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرط جلوگیری از موج ششم کرونا است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1400 - 8:11
-

واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرط جلوگیری از موج ششم کرونا است

دبیر ستاد مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: پوشش فراگیر واکسیناسیون به همراه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش مهمی در پیشگیری از انتشار سویه اومیکرون و ورود موج ششم کرونا دارد. دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: برای پیشگیری از سویه‌های جدید کرونا افرادی که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند باید هر چه سریع‌تر برای دریافت

دبیر ستاد مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: پوشش فراگیر واکسیناسیون به همراه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش مهمی در پیشگیری از انتشار سویه اومیکرون و ورود موج ششم کرونا دارد.

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: برای پیشگیری از سویه‌های جدید کرونا افرادی که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند باید هر چه سریع‌تر برای دریافت آن اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین افرادی که دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، بسته به نوع واکسن بین سه تا ۶ ماه پس از تزریق دز دوم باید برای دریافت دز یادآور یا دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دبیر ستاد مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های جدید افرادی که واکسن آسترازینکا یا اسپوتنیک دریافت کرده‌اند پس از ۶ ماه و افرادی که دز اول و دوم واکسن سینوفارم یا برکت دریافت کرده‌اند بعد از سه ماه باید دز سوم را دریافت کنند.
وی لزوم تصمیم‌گیری در زمینه واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال را نیز از سوی ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا مورد تاکید قرار داد.
دکتر انجیدنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک که اکنون در مشهد و خراسان رضوی کاهش قابل توجهی یافته، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در تجمع ها و دورهمی‌های شب‌های یلدا را برای پیشگیری از انتشار ویروس اومیکرون تاکید کرد.
وی افزود: به منظور جلوگیری از انتشار سویه اومیکرون تمامی کمیته‌های زیرپوشش این ستاد شامل بهداشت، دارو، درمان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، نظارت و پایش، مشارکتهای مردمی و دانشجویی در آمادگی کامل قرار دارند.

تعداد بستری‌شدگان روزانه  کرونا در خراسان رضوی به ۱۱۴ نفر کاهش یافته که ۹۰ نفر از آنها در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان هستند.

سایر شهرستانهای استان نیز زیرپوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، گناباد،تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.