کد خبر : 30427
دیدگاه‌ها برای واکسیناسیون کودکان بالای ۹ سال در خراسان رضوی آغاز شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1400 - 15:11
-

واکسیناسیون کودکان بالای ۹ سال در خراسان رضوی آغاز شد

واکسیناسیون کودکان بالای ۹ سال

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز واکسیناسیون کرونا برای کودکان ۹ ساله و بالاتر در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد.

دکتر سید جواد حسینی گفت: بر اساس مصوبه کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ و ابلاغ معاون وزیر بهداشت، واکسن‌های مورد تایید این گروه سنی شامل سینوفارم و پاستوکووک است و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت مشابه سایر گروه‌های سنی می‌باشد.

وی از والدین دارای کودکان و نوجوانان بالای ۹ سال خواست برای دریافت واکسن فرزند خود به واحدهای واکسیناسیون در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی مراجعه نمایند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: واکسیناسیون گروه‌های سنی کمتر از ۹ سال در مراحل بعدی از طریق منابع معتبر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد جمعیت واجد شرایط زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول، ۸۳ درصد دز دوم و ۲۳ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیرپوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۱۷۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۴۲۴ نفر رسیده است.

همچنین ۶ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۲۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تاکنون ۶۰ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۳۸۱ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۴۰ هزار و ۸۹ دُز دوم و ۱۶ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۸۲ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۱ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۲۵۲ دُز رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.