کد خبر : 15981
دیدگاه‌ها برای واکنش سخنگوی قوه قضاییه به ادعای احمدی‌نژاد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1397 - 18:46
-

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به ادعای احمدی‌نژاد

اگر می‌داند، باید بگوید متهم سکه ثامن در دسترس نیست اشاره: چند روز پیش محمود احمدی‌نژاد در اجتماع عزاداران مسجد حضرت زینب حصارک کرج گفت: «پول نیست؟ اگر میگن پول نیست یک تماس با من بگیرند تا من جاهایی که پول‌ها خوابیده را نشان دهم». دیروز سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره ادعاهای

اگر می‌داند، باید بگوید متهم سکه ثامن در دسترس نیست

اشاره: چند روز پیش محمود احمدی‌نژاد در اجتماع عزاداران مسجد حضرت زینب حصارک کرج گفت: «پول نیست؟ اگر میگن پول نیست یک تماس با من بگیرند تا من جاهایی که پول‌ها خوابیده را نشان دهم». دیروز سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره ادعاهای احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه اگر می‌گویند پول‌ها نیست، به من بگویند یا جایش را بگویم؟ گفت: «کسی اگر می‌داند، باید بگوید. نباید از او بخواهند مگر اینکه جایی گذاشته باشد». محسنی اژه‌ای درباره رئیس سابق بانک مرکزی نیز گفت: «سیف ممنوع‌الخروج است». او با اعلام خبر تشکیل پرونده برای سایت سکه ثامن گفت: معلوم نیست متهم پرونده از کشور خارج‌شده یا نه، اما او در دسترس نیست. در ادامه گزارش کنفرانس مطبوعاتی او را می‌خوانید:

به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در رابطه با سایت “سکه ثامن” پرونده‌ای تشکیل‌شده و کسی که در این زمینه مسئولیت داشته ممنوع‌الخروج شده است یا نه؟ گفت: من  از مردم درخواست دارم و آن این است که هرکسی آمد در سایت یا نشریه‌ای اعلام کرد که پول یا طلا و سکه در اختیار من قرار دهید و شروع کرد به سود دادن‌های غیرمتعارف، مردم شک کنند و نیایند پول و مالشان را در اختیار آن‌ها قرار دهند ولی متأسفانه  بازهم گاهی وقت‌ها غفلت می‌شود.وی افزود: اینکه جرمی در این پرونده  واقع‌شده یا خیر باید رسیدگی شود ولی افراد شکایت کردند و وارد رسیدگی شدیم. طرف اصلی در دسترس نیست و اینکه آیا فرار کرده یا از کشور خارج‌شده مشخص نیست ولی دسترسی به او نیست که  از آن اطلاع ندارم ولی برخی خبرها هست که از کشور خارج‌شده است. البته به‌صورت غیابی رسیدگی می‌شود. این فرد حساب‌های متعددی داشته که مسدود شده و ممنوع‌الخروج هم هست ؛البته اگر خارج نشده باشد.سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اموال در حال شناسایی است و مردم اطمینان داشته باشند که رسیدگی می‌شود. مشکل قوه در این‌گونه پرونده‌ها که با آن مواجه می‌شود این است  که طرف  پول را می‌برد یا کم می‌آورد و مردم توقع دارند که اموالشان را بگیریم، ولی این‌زمانی است که پول باشد تا بتوانیم آن را بگیریم و  قوه تلاش خودش را می‌کند. اما آیا اموال همیشه به‌اندازه طلب شکات وجود دارد یا خیر باید بررسی شود. این پرونده تازه تشکیل‌شده و نمی‌دانم کل طلب چقدر است و اموالی که غیرمنقولِ است چقدر است که بحث‌های دیگری است ولی ۶۰۰ نفر در این پرونده  شکایت کرده‌اند.

محاکمه غیابی تتلو
وی در پاسخ به سؤالی درباره صحبت‌های اخیر امیرحسین مقصودلو (تتلو) و اینکه آیا پرونده‌ای در این رابطه تشکیل‌شده است؟ گفت: طبیعی است کسانی که این‌ور آب باشند یا آن ور آب و  اقدام مجرمانه انجام بدهند،  قابل‌تعقیب هستند. در برخی از مسائلی که فردی که گفتید مطرح کرده عنوان مجرمانه‌ای داشته و دادستان برای آن‌ها پرونده تشکیل خواهد داد و به‌صورت غیابی محاکمه می‌شود و اگر قاضی تشخیص دهد حکمش هم صادر می‌کند.

سیف، ممنوع‌الخروج است
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی درباره پرونده سیف، رئیس سابق بانک مرکزی و آیا وی ممنوع‌الخروج است، گفت: یک‌بار از وی تحقیق‌شده و اگر لازم باشد بار بعدی هم تحقیق می‌شود و پرونده هم در حال رسیدگی است؛ زیرا متهمان دیگری از کارمندان بانک مرکزی و غیر بانک مرکزی دارد و پرونده در حال تحقیقات است و این فرد ممنوع‌الخروج است.
وی در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی در رابطه با رسانه‌های اختلاف افکن بین ایران و عراق صورت گرفته است؟ گفت: تابناک و شرق و برخی روزنامه‌های دیگر تحت تعقیب قرار گرفتند و احضار شدند. برخی ازجمله شرق گفتند از جای دیگر و روزنامه دیگر برداشتند و افرادی هم که این جملات را گفتند، تحت تعقیب قرار گرفتند و این موضوع ادامه دارد. دشمن امروز به دنبال تفرقه است و اگر سوءنیت این  رسانه‌ها مشخص شود کارشان سخت می‌شود.  از دادستان تهران هم به‌شخصه گله‌دارم چون اقدام سریعی در این زمینه  صورت نگرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.