کد خبر : 19030
دیدگاه‌ها برای وجود ۳۰ مدرسه ۲ شیفت در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 - 12:13
-

وجود ۳۰ مدرسه ۲ شیفت در سبزوار

خبرگزاری فارس مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: آموزش و پرورش سبزوار یکی از بزرگترین نواحی آموزش و پرورش استان و مرکز قطب شهید فرومندی است. حسن محرابی افزود: حدود ۵۳ هزار دانش آموز در ۲۹۵ فضای آموزشی و ۳۸۵ کد فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند و دلیل تفاوت فضای آموزشی

خبرگزاری فارس

مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: آموزش و پرورش سبزوار یکی از بزرگترین نواحی آموزش و پرورش استان و مرکز قطب شهید فرومندی است.

حسن محرابی افزود: حدود ۵۳ هزار دانش آموز در ۲۹۵ فضای آموزشی و ۳۸۵ کد فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند و دلیل تفاوت فضای آموزشی با کد فضا این است که برخی از مدارس دارای چند کد فضا و ۳۰ مدرسه دوشیفت در سبزوار وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در مجموع چهار هزار و ۲۵۰ نفر نیروی شاغل و حدود ۵ هزار نفر نیروی بازنشسته در آموزش و پرورش این شهرستان داریم.

 محرابی در پاسخ به سوالی در خصوص مدارس خرید خدمات، بیان کرد: مدارس خرید خدمات با توجه به وضعیت آموزش و پرورش در جذب نیرو دچار مشکل است و به تناسب نیاز ها که در سنوات گذشته نیرو جذب نکرده، یکی از ضرورت های آموزش و پرورش است.

وی در خصوص پرداخت سرانه دولت به حساب مدارس، تاکید کرد: سرانه مدارس نسبت به وضعیت اقتصادی جامعه محدود است ولی آموزش رایگان است و دریافت شهریه به صورت اجباری در مدارس دولتی نداریم.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار تصریح کرد: با مدیران مدارسی که از اولیای دانش آموزان به صورت اجبار شهریه دریافت کنند، با آنها برخورد می کنیم.

محرابی در خصوص کمک های خیرین نیک اندیش به آموزش و پرورش سبزوار، بیان کرد: بیشترین میزان کمک خیرین نیک اندیش در ساخت فضاهای آموزشی این شهرستان است و در زمنیه سرانه فضای آموزشی در سبزوار وضعیت مطلوبی نداریم.

وی گفت: برای یکسان سازی شاخص های توسعه باید ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان اختصاص یابد تا به شرایط مناسب در زمینه فضاهای آموزشی برسیم.

محرابی با بیان اینکه در مناطق روستایی سبزوار نیازی به احداث مدرسه نداریم، افزود: به دنبال تک شیفت کردن مدارس و بهسازی مدارس فرسوده در این شهرستان هستیم و در حاشیه شهر سبزوار باید مدارس بیشتری احداث شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰ مدرسه دو شیفت در شهرستان سبزوار وجود دارد که برای تک شیفت کردن با مشارکت خیرین باید ۳۰ مدرسه جدید احداث شود.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار بیان کرد: طی سه سال اخیر ۴۵ فضای آموزشی در این شهرستان احداث شده و خیرین نیک اندیش حدود ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به احداث مدارس کمک کرده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.