کد خبر : 29710
دیدگاه‌ها برای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سبزوار در برزخی بی‌پایان بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 7:29
-

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سبزوار در برزخی بی‌پایان

۱۶ سال از آغاز عملیات ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران گذشت اما پرداخت نشدن به‌هنگام اعتبارات تخصیص‌یافته در این سالها، موجب شده تا این ورزشگاه مورد مطالبه شهروندان سبزواری در وضعیتی برزخی، بدون نشانی از نقطه پایان، رها شود. این در حالی است که سبزوار در رشته‌های مختلف ورزشی همچون هندبال، کشتی، دو و

۱۶ سال از آغاز عملیات ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران گذشت اما پرداخت نشدن به‌هنگام اعتبارات تخصیص‌یافته در این سالها، موجب شده تا این ورزشگاه مورد مطالبه شهروندان سبزواری در وضعیتی برزخی، بدون نشانی از نقطه پایان، رها شود.

این در حالی است که سبزوار در رشته‌های مختلف ورزشی همچون هندبال، کشتی، دو و میدانی، فوتبال، فوتسال، پاورلیفتینگ، بدنسازی، پرورش اندام و والیبال نشسته یکی از قطبهای برتر ورزش در شرق کشور محسوب می‌شود. 

با این وجود تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران به عنوان یک زیرساخت اساسی موثر بر توسعه ورزش منطقه و شکوفایی استعدادهای جوانان ورزشکار سبزواری همچنان در ابر کم‌توجهی و غفلت غوطه‌ور است. 

ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران سبزوار در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع از سال ۱۳۸۴ آغاز شده بود، که با وجود بهره برداری از مرحله نخست این ورزشگاه در مهرماه پارسال، سایر بخش های این ورزشگاه به دلیل برخی مشکلات ایمنی و فنی همچنان ناتمام است و کام ورزشکاران این منطقه با افتتاح کامل آن شیرین نشده است.

افتتاح نیمه‌کاره دردی از ورزش دوا نمی‌کند

با وجود بهره‌برداری از مرحله نخست ورزشگاه سربداران، اما به دلیل نبود زیرساخت‌های کافی برای حضور ورزشکاران و تماشاگران در این ورزشگاه، همچنان شرایط برای استفاده بهینه از این فضای ورزشی مهیا نیست.

یک کارشناس حوزه ورزش سبزوار با اشاره به اهمیت تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران گفت: هم اینک سرانه فضای ورزشی این شهرستان ۶۲ سانتی‌متر است که با بهره‌برداری کامل از این ورزشگاه، دسترسی جوانان به امکانات و فضاهای ورزشی افزایش می یابد.

امید صدیق مجرد با اشاره به اهمیت بهره‌برداری کامل از این ورزشگاه، افزود: با فعال شدن ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران، با توجه به ظرفیت بالای آن برای حضور تماشاگران، در کنار توسعه ورزش و شناسایی استعدادهای درخشان، زمینه ایجاد شور و نشاط در فضای شهرستان فراهم می شود.

وی اظهار داشت: از طریق جذب حامیان مالی و تیم داری فوتبال در سطح کشوری، زمینه برای ارتقای دیگر رشته‌های ورزشی شهرستان سبزوار و حضور آنها در سطح اول مسابقات کشوری نیر فراهم خواهد شد.

صدیق مجرد با بیان اینکه از دیگر فضاهای این ورزشگاه  پیست تارتان دو و میدانی است، افزود: سبزوار با داشتن ورزشکاران قهرمان کشوری در رشته دو و میدانی، تاکنون از داشتن پیست استاندارد برای تمرین محروم بوده و دوومیدانی‌کاران آن برای تمرین به سایر شهرستان‌ها مراجعه  می کرده اند.

تلاش برای تکمیل مرحله دوم ورزشگاه ۱۵ هزار نفری

افزایش سرانه ورزشی از مهمترین اهداف برای ارتقای سطح نشاط و سلامتی در هر منطقه است که تلاش در مسیر احداث فضاهای ورزشی می‌تواند گامی مهم در مسیر تحقق آن باشد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر سبزوار نیز گفت: برگزاری مناقصه برای اجرای مرحله دوم ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران، باید با جدیت پیگیری شود تا با تکمیل شدن این مجموعه ورزشی، بستر توسعه ورزش و استعدادهای درخشان ورزشی  و زمینه میزبانی سبزوار از رقابت های ورزشی کشوری نیز فراهم  شود.

حسین بروغنی افزود: سبزوار با وجود استعدادهای خوب در فوتبال پایه، از یک ورزشگاه استاندارد محروم است که بهره‌برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران، انگیزه بازیکنان برای پیشرفت و حضور در میادین بالاتر را فراهم می سازد.

وی اظهار داشت: مرحله دوم ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران شامل احداث سالن‌های ورزشی، فضای اداری، زمین تمرینی و احداث پیست برای سایر رشته‌های ورزشی است که برای تکمیل سریعتر آن باید از همه ظرفیت مدیریتی شهرستان، استان و نمایندگان مجلس بهره گرفت.

مشکلات، مانع استفاده از مرحله نخست ورزشگاه 

هر چند در ماه‌های پایانی دولت گذشته مرحله نخست ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران سبزوار به بهره برداری رسید اما این فضا نیز به دلیل مشکلات تاکنون مورد استفاده کامل قرار نگرفته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار گفت: زمین چمن مصنوعی و پیست تارتان ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران پارسال به بهره برداری رسید اما این فضا به علت مشکلات فنی هنوز مهیای حضور ورزشکاران نشده است.

حسین شهابی افزود: ضلع شرقی محدوده چمن و  پیست تارتان به طور کامل فنس کشی شده که با آغاز عملیات فنس کشی ضلع غربی و جدا شدن محیط کارگاهی از پیست و چمن، بازیکنان فوتبال و دوومیدانی می توانند از امکانات و فضای این مجموعه بهره مند شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران در ردیف طرحهای ملی است که پیمانکار آن شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است.

شهابی با انتقاد از کندی روند اجرای این ورزشگاه، افزود: برای سال جاری ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ورزشگاه سبزوار پیش بینی شده بود که تاکنون تخصیص نیافته است.

وی اظهار داشت: این مجموعه ورزشی بخش های مختلفی دارد که  در مرحله نخست آن زمین چمن مصنوعی، پیست تارتان، رختکن و نصب حدود ۱۰ هزار صندلی اجرا شده است که طی هفته های آتی مورد استفاده قرار می گیرد.

شهابی افزود: همچنین تکمیل صندلی ها، رختکن ها، سونا و جکوزی و خدمات ماساژ،  ساختمان اداری، احداث چند چمن مصنوعی تمرینی کوچک، پنج زمین تنیس، ۲ سالن دیگر در مجاورت تالار هندبال و پارکینک، بخش های دیگر این  مجموعه ورزشی است که اجرای آن بستگی به میزان تخصیص و شیوه پرداخت اعتبارات دارد.

چشم امید به دولت جدید

اکنون پس از تلاش های انجام شده برای پیشرفت عملیات اجرایی ورزشگاه سبزوار، چشم امید ورزشکاران و مسوولان به دولت جدید است تا با حمایت های خود زمینه را برای تسریع در بهره برداری کامل ورزشگاه فراهم نماید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل بخش های مختلف مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری سربداران از مطالبات مهم جوانان این منطقه از دولت است.

بهروز محبی عنوان کرد: طرح ملی احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران در سالیان گذشته روند کندی را طی کرده است و اکنون یکی از مطالبات مردم این شهرستان از وزیر ورزش و جوانان، تکمیل این طرح ورزشی است.

وی تصریح کرد: بهره برداری از این طرح ورزشی تحولی چشمگیر در زیرساخت ها و اماکن ورزشی و توسعه سرانه فضای ورزشی شهرستان ایجاد می کند و می تواند مسیر حضور ورزشکاران منطقه غرب خراسان رضوی در میدان‌های ورزشی را هموارتر سازد.

اماکن ورزشی تحت نظارت اداره ورزش و جوانان سبزوار شامل ۶ سالن سرپوشیده، سه مجموعه ورزشی شهیدان مظهری، حقانی، سربداران و بیش از ۶۰ باشگاه خصوصی در رشته های مختلف ورزشی است.

بیش از ۶ هزار ورزشکار در ۴۵ هیئت ورزشی شهرستان سبزوار سازماندهی شده‌اند که در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.