کد خبر : 22877
دیدگاه‌ها برای ورود گردشگران به داورزن افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1398 - 15:00
-

ورود گردشگران به داورزن افزایش یافت

ایرنا شمار گردشگران شهرستان داورزن در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داورزن گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ گردشگر از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این شهرستان دیدن کردند. محمد عبدالله زاده ثانی افزود: بیشترین بازدیدها مربوط به مجموعه

ایرنا

شمار گردشگران شهرستان داورزن در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داورزن گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ گردشگر از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این شهرستان دیدن کردند.

محمد عبدالله زاده ثانی افزود: بیشترین بازدیدها مربوط به مجموعه آثار تاریخی مزینان شامل کاروانسرا، آب‌انبار و کویر، روستای کاهک، آبشار منطقه بفره و دیگر کاروانسراها بوده است.

وی اظهار داشت: کویر مزینان شهرستان داورزن با چشم‌اندازهای طبیعی و تنوع زیستی یکی از ظرفیت‌های ویژه گردشگری داورزن است که می‌تواند این شهرستان را از یک معبر ساده برای زائران و مسافران، به مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کند.

عبدالله زاده ثانی گفت: شهرستان داورزن با بهره‌مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران – مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.

وی افزود: آسیاب‌های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین‌راهی، مساجد قدیمی، یخدان‌ها، آتشکده آذر برزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر برخی از آثار تاریخی و طبیعی داورزن است.

شهرستان داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.