کد خبر : 11369
دیدگاه‌ها برای وزیر ارشاد از پیگیری ثبت روز سربداران در تقویم رسمی خبر داد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آذر 1394 - 20:56
-

وزیر ارشاد از پیگیری ثبت روز سربداران در تقویم رسمی خبر داد

سبزواریان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیگیر ثبت روز سربداران در سالنامه رسمی کشور هستم. به گزارش ایرنا، علی جنتی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کنگره بین المللی قیام سربداران در جمع خبرنگاران در سبزوار افزود: نامگذاری روزی به نام سربداران در سالنامه رسمی کشور ابتدا باید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، استان و

ali-jannati-sarbedaran-02سبزواریان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیگیر ثبت روز سربداران در سالنامه رسمی کشور هستم.

به گزارش ایرنا، علی جنتی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کنگره بین المللی قیام سربداران در جمع خبرنگاران در سبزوار افزود: نامگذاری روزی به نام سربداران در سالنامه رسمی کشور ابتدا باید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، استان و کشور تصویب و به شورای انقلاب فرهنگی ارسال شود.

وی ادامه داد: باید ببینیم شورای فرهنگ عمومی چه اقدامی را برای ثبت این روز در سالنامه انجام می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سربداران نقش مهمی در تاریخ ایران دارند، مهمترین اقدامی که در نشان دادن ابعاد مهم این قیام در ایران صورت گرفته ساخت سریال سربداران بود که توانست از هر اثری هنری تاثیر بیشتری داشته باشد.

وی افزود: باید تلاش بیشتری برای نشان دادن ابعاد مهم این قیام صورت گیرد، امروز در دوره ای قرار داریم که دشمن در حال نشر تفکر سلفیگری و وهابیگری در جهان است لذا اشاعه فرهنگ حاکم بر نهضت سربداران می تواند در ترویج فرهنگ تشیع نقش مهمی در جهان داشته باشد.

جنتی در ادامه گفت و گو با خبرنگاران همچنین به موضوع علت کاهش بودجه های قرآنی اشاره و بیان کرد: امروز کشور با مشکلات جدی مواجه است و این موضوع روی کاهش اعتبارات منابع مالی وزارتخانه ها نیز تاثیر گذاشته است.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبارات همه دستگاههای اجرایی را به صورت یکسان کاهش داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروز کشور وارث بسیاری از اشکالات و سیاستهای نادرست دولت قبل مانند پرداخت یارانه ها است.

وی گفت: کاهش قیمت نفت نیز روی این کاهش منابع مالی تاثیر گذاشته لذا دولت باید ابتدا ضروریات و اولویتها را برطرف کند و سپس اعتبارات دیگری را اختصاص دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.