کد خبر : 10284
دیدگاه‌ها برای وزیر خارجه قهرمان ملی است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مهر 1394 - 20:52
-

وزیر خارجه قهرمان ملی است

فرارو- رئیس جمهور گفت: پیروزی در مذاکرات افتخار ملت ایران است و آنها که می‌خواهند افتخار ملت ایران را زیر سوال ببرند به نفع چه کسی این کار می‌کنند؟ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در همایش ملی روستا با اشاره به این که در مذاکرات اخیر کار بسیار عظیمی شده است، اظهار کرد: اگر صد

فرارو- رئیس جمهور گفت: پیروزی در مذاکرات افتخار ملت ایران است و آنها که می‌خواهند افتخار ملت ایران را زیر سوال ببرند به نفع چه کسی این کار می‌کنند؟

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در همایش ملی روستا با اشاره به این که در مذاکرات اخیر کار بسیار عظیمی شده است، اظهار کرد: اگر صد سال اخیر و تاریخ همه کشورهای در حال توسعه را بررسی کنیم، سراغ نخواهیم داشت که شش قدرت دنیا در برابر یک کشور در حال توسعه قرار گرفته باشند، اما جمهوری اسلامی ایران دو سال در مذاکرات پیاپی به سندی دست یافت که در نهایت هیچکس نمی‌گوید ایران در این مذاکرات ناموفق بوده است.

گزیده سخنان روحانی را در ادامه می خوانید:

امروز در شرایط بعد از برجام و بعد از تحریم هستیم. به حول و قوه الهی در هفته‌های آینده و ماه‌های پیش رو همه دیوارهای غلط تحریم‌ را فرو می‌ریزیم.

امروز کشورهای دنیا با هیات‌های ۵۰ تا ۱۵۰ نفره از کارآفرینان سرمایه گذاری و فناوری به ایران می‌آیند. ما امروز نیازمند فناوری هستیم.

وی همچنین با تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از حجاج در فاجعه منا به ملت ایران، ملل اسلامی و به ویژه خانواده‌های جانباختگان تصریح کرد: واقعه بسیار تاثر انگیز و غم آوری بود و حاجیانی که در روز عرفه در سرزمین عرفات بودند و به سرزمین منا آمدند با بی‌کفایتی، بی‌تدبیری و عدم برنامه ریزی و تقصیرهای دیگری که باید بررسی شود در شرایط بسیار دردآور جان باختند.

در خیابان‌های منا دوربین‌های مدار بسته وجود دارد و لحظه به لحظه تمام خیابان‌ها قابل رویت است و حتی می‌توان تصویر و فیلم یک فرد را دید، چطور ممکن است در سرزمینی با این همه امکانات با پول نفت چنین اتفاق بیفتد، در حالی که در روز عید قربان حتی مشخص است چه ساعتی حجاج کدام کشور برای رمی جمرات می‌آیند.

بی‌تدبیری در آغاز حادثه و ادامه مساله و تشنه ماندن برای ساعت‌های متمادی حجاج در کشوری که این همه ثروت و تجهیزات دارد قابل قبول نیست، من به یاد دارم در سال ۶۳ که به حج مشرف شدم در آسمان عرفات هلی‌کوپترها در پرواز بودند و وضعیت را بررسی می‌کردند و قابل قبول نیست که این حادثه در کشوری با این همه امکانات اتفاق بیفتد.

دولت به مسئولیت خود در مور حادثه منا واقف است. ندای مظلومیت مردم در حضور سران کشورهای جهان در سازمان ملل متحد به گوش جهانیان رسانده شد و وزیر خارجه که یکی از قهرمانان ملی ما در تاریخ است، همه تلاش خود را برای رساندن این صدا به گوش مسئولان جهانی و مسئولان سازمان ملل انجام داد.

۲۰ کشور در این حادثه عزیزان خود را از دست داده‌اند. ایران اولین کشوری است که توانست جنازه‌ها و اجساد مطهر را شناسایی کند و به کشور بازگرداند و بیشترین تلاش را برای شناسایی انجام می‌دهد و بیشترین تحرک را در سطح دنیا برای این فاجعه داشته و زیباترین کلمات را رهبر معظم انقلاب دراین حادثه بیان کرده‌اند.

هر یک از اجساد که به شهرستان‌ها می‌آید شاهد حضور گسترده مردم هستیم که علاوه بر دلداری‌ خانوادهای آن عزیزان نشان از انسجام و وحدت ملی و یکپارچگیای کشور دارد.این که همه ما به ایرانی بودن و مسلمان بودنمان افتخار می‌کنیم.

هر چه داریم و در این دو سال به دست آورده‌ایم در سایه‌ی امید و حضور مشارکت، فعالیت و تلاش مردم بوده است. اگر توانستیم در مذاکرات هسته‌ای به افتخار بزرگ تاریخی برسیم از حضور مردم است البته از برخی‌ حرف ها بگذریم که من به موقع جواب می‌دهم.

من رهبری از رهبران دنیا را در سازمان ملل ندیدم که اعتقاد به موفقیت ایران در مذاکرات نداشته باشد به غیر از یک استثنا و آن هم رژیم غاصب اشغالگر قدس که عصبانی است.

روستائیان ما بسیار آگاه هستند و کسی تصور نکند که در فکر سیاسی شهری با روستایی فرقی وجود دارد چون روستائیان هم وزن شهری‌ها می فهمند و تجزیه و تحلیل می‌کنند و این موضوع را در انتخابات ۹۲ نشان داده‌اند که چطور با دقت به تجزیه و تحلیل شرایط می‌پردازند و ان شاء الله در انتخابات پیش رو نیز چنین خواهد بود.

سالها در مورد مهاجرت روستاییان به شهرها سخن گفتیم و فایده‌ای نداشت پس باید مشکل را از ریشه حل کنیم که چرا روستائیان به شهره‌ها می‌آیند در حالی که علاقه‌ای به این کار ندارند.

خدمات محوری باید در روستاها مثل شهرها قدم به قدم ارتقاء یابد. نباید علم و درمان و اشتغال کالای شهرها باشد، بلکه باید همه دست به دست هم دهیم و خدمات عمومی را در روستاها احیا کنیم.

متاسفانه با افزایش جمعیت ادامه خشکسالی و کاهش منابع زیر زمینی آن مواجه هستیم که البته این موضوع از دیرباز و زمان کوروش از دغدغه‌های ما بوده است و دعایی که در یکی از کتیبه‌های آن زمان نوشته شده است این است که خدایا ما را از خشکسالی و دروغ دور بدار و در زمینه‌ی دروغ تجربه کردیم و دیدیم که چه بلایی بر سر ما آورد.

خشکسالی در سطح جهان به رفتار نادرست بشر با طبیعت مربوط می‌شود. اقدامات نادرست پیامدهای نادرست دارد و ما باید بهره وری آب را زیاد کنیم و بهتر از آن استفاده کنیم و در این راستا با کشاورزی سنتی نمی‌توانیم مردم روستا راثروتمند کنیم. پس نیازمند تحول و فناوری هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.