کد خبر : 30274
دیدگاه‌ها برای وضعیت شیوع کرونا در خراسان رضوی یکپارچه آبی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 14:29
-

وضعیت شیوع کرونا در خراسان رضوی یکپارچه آبی شد

سامانه نرم‌افزاری “ماسک” متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین گزارش خود وضعیت کنونی کلانشهر مشهد و مجموع شهرستانهای استان خراسان رضوی را از لحاظ شدت شیوع ویروس کرونا یکپارچه “آبی” اعلام کرد. بر اساس گزارش ظهر شنبه ۲۵ دی ماه “ماسک” هم‌اینک هیچیک از ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی ئر وضعیت زرد،

سامانه نرم‌افزاری “ماسک” متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین گزارش خود وضعیت کنونی کلانشهر مشهد و مجموع شهرستانهای استان خراسان رضوی را از لحاظ شدت شیوع ویروس کرونا یکپارچه “آبی” اعلام کرد.

بر اساس گزارش ظهر شنبه ۲۵ دی ماه “ماسک” هم‌اینک هیچیک از ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی ئر وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز کرونایی قرار ندارند. 
این در حالی است که هفته پیش دو شهرستان بردسکن و خلیل‌آباد واقع در جنوب غربی خراسان رضوی از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت زرد داشتند. 
تعیین رنگ کرونایی شهرستانهای سطح کشور از امروز ۲۵ دی ماه بر اساس میزان و روند بستری بیماران کووید ۱۹ صورت می‌گیرد لذا بر اساس این شاخص هم‌اینک هیچ شهری در ایران وضعیت قرمز و نارنجی ندارد و همچنان آبی رنگ توصیف وضعیت شیوع ویروس کرونا در بیشتر شهرهای کشور است. 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش خود دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت دیگر شهرستانهای خراسان رضوی بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
بر اساس آخرین گزارش رسمی وزارت بهداشت ظرف ۲۴ ساعت اخیر با استناد به معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و  ۵۳۹ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۸۵ نفر از آنها بستری شده‌اند.

مجموع کنونی بیماران مبتلا به کرونا در ایران کشور شش میلیون و ۲۱۷ هزار و  ۳۲۰ نفر است.
همچنین با فوت ۲۴ بیمار کووید ۱۹ ظرف همین مدت مجموع جانباختگان ویروس همه‌گیر در کشورمان به ۱۳۲ هزار و  ۲۶ نفر رسید.
همچنین ۶۰ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۹۶ نفر در ایران تاکنون دُز نخست، ۵۳ میلیون و ۱۸ هزار و ۳۲۵ دُز دوم و ۱۱ میلیون و ۹۷۴ از هموطنان سویمن دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. تاکنون مجموع واکسن‌ تزریق شده در سطح کشور نیز به ۱۲۵ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۲۱ دُز رسیده است. 
“پاندمی کرونا” در سطح جهان نیز تاکنون ۳۲۱ میلیون و ۱۵۶ میلیون و ۲۰۱ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۵۴۰ هزار و ۹۰۲ نفر را گرفته است.

۲۶۴ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۶۰۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با  ۶۵ میلیون و ۲۳۶ میلیون و ۴۷۵ بیمار کووید ۱۹ و ۸۶۹ هزار و ۲۱۲  قربانی ویروس کرونا بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.