دیدگاه‌ها برای وقتی مطالبه‌ای نباشد و سوالی پرسیده نشود آماردادن چقدر راحت و ساده است! بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1400 - 22:42
-

وقتی مطالبه‌ای نباشد و سوالی پرسیده نشود آماردادن چقدر راحت و ساده است!

علی نورآبادی در سایت اسرارنامه نوشت: سیدرضا حسینی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: ” ۶۷ هزار مورد بازدید گردشگران، از مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی، تفریحی و گردشگری سبزوار در ایام نوروز ۱۴۰۰ انجام شد. قبل از شیوع کرونا در نوروز ۹۸، بیش از ۶۴۰ هزار مورد بازدید گردشگران، از بناهای تاریخی،

علی نورآبادی در سایت اسرارنامه نوشت:

سیدرضا حسینی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: ” ۶۷ هزار مورد بازدید گردشگران، از مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی، تفریحی و گردشگری سبزوار در ایام نوروز ۱۴۰۰ انجام شد. قبل از شیوع کرونا در نوروز ۹۸، بیش از ۶۴۰ هزار مورد بازدید گردشگران، از بناهای تاریخی، فرهنگی، طبیعی و موزه‌های سبزوار، به ثبت رسیده‌بود.”

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار همچنین یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ گفته بود: “از ۲۵ اسفندماه ۹۶ تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از آثار تاریخی، فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و زیارتی این شهرستان بازدید کرده‌اند که نسبت به ایام نوروز سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافت.”

این آمارها دقیق‌تر از آن است که آدم در درستی آ‌ن‌ها شک نکند و یا حداقل نپرسد که این آمارها چگونه محاسبه شده‌است؟ رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری هر سال آماری از تعداد گردشگران می‌دهد اما هیچ‌وقت نگفته‌است که این آمارها را چگونه به دست آورده و بر اساس چه ملاک‌هایی حساب کرده‌است؟

مگر اداره میراث فرهنگی سبزوار، کنتور مسافرشمار دارد که تعداد گردشگران را این‌گونه دقیق محاسبه می‌کند؟ وقتی مطالبه‌ای نباشد و سوالی پرسیده نشود، آمار دادن چقدر راحت و ساده است!

جالب است بدانید آمارهایی که رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار می‌دهد هر سال – به جز امسال به‌دلیل شرایط کرونایی – افزایشی بوده‌است. مگر اداره میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار در این سال‌ها چه اقدامات خاصی در این حوزه‌ها انجام داده‌است که موجب جذب و افزایش گردشگران شده‌است؟

وضع اسفبار، رها شده و در حال تخریب آثار تاریخی و فرهنگی شهر که جلوی چشم همه است و نیز توصیف ندارد. آیا اداره میراث فرهنگی کار خاصی در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری سبزوار کرده‌است؟ آیا اداره میراث فرهنگی اقدام خاصی برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها در سطح ملی و جهانی کرده‌است؟

آیا اداره میراث فرهنگی فعالیت‌های خاصی برای فرهنگ‌سازی و پذیرش گردشگر در بین مردم انجام داده‌است؟ اگر هیچ‌کدام از این اقدامات صورت نگرفته پس افزایش سالانه گردشگران چگونه ممکن است؟

یک مثال کوچک؛ سبزوار هنوز یک پایگاه ساده برای معرفی ظرفیت‌ها، امکانات و جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری خود در سطح ملی و جهانی ندارد؛ و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل… بگذریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.