کد خبر : 6386
دیدگاه‌ها برای یادواره شهدای فرهنگی سبزوار برگزار می شود بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1393 - 10:19
-

یادواره شهدای فرهنگی سبزوار برگزار می شود

سبزواریان: اولین جلسه ی برگزاری یادواره ی شهدای فرهنگی و دانش آموز سبزوار با حضور مسؤولان شهرستان سبزوار در محل آموزش و پرورش سبزوار برگزار شد. عضو شورای شهر سبزوار در سخنانی با مهم خواندن یادواره ی شهدا گفت: شورای شهر هرگونه همکاری برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این یادواره را انجام خواهد داد.

yadvare-shohada-farhangi-01سبزواریان: اولین جلسه ی برگزاری یادواره ی شهدای فرهنگی و دانش آموز سبزوار با حضور مسؤولان شهرستان سبزوار در محل آموزش و پرورش سبزوار برگزار شد.

عضو شورای شهر سبزوار در سخنانی با مهم خواندن یادواره ی شهدا گفت: شورای شهر هرگونه همکاری برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این یادواره را انجام خواهد داد.

جلال تعصبی ادامه داد: تجربیات ارزشمند دیگر یادواره ها باید در این یادواره استفاده و فعالیت های فرهنگی جدیدی انجام شود.

مسؤول بسیج دانش آموزی سپاه سبزوار نیز با اشاره به بیش از ۱۷۰ شهید دانش آموز و فرهنگی گفت: باید برخی از این شهیدان را در سطح کشور مطرح کنیم.

سرگرد پاسدار علی پیری ادامه داد: استفاده از شاخص های برتر شهیدان از جمله وصیت نامه ها، نوشته ها و مصاحبه های این شهیدان می تواند برای این یادواره؛ ارایه ی طریق کند.

وی همچنین استفاده از دلنوشته های دانش آموزان در بازگشت از سفرهای راهیان نور را یادآور شد و گفت: این موضوع نیز می تواند بر زیبایی های این یادواره بیافزاید.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سبزوار نیز در سخنانی گفت: باید یادواره ی شهدای فرهنگی کاربردی تر و متنوع تر از دیگر یادواره ها برگزار شود.

احمد مهری ادامه داد: با توجه به شرایط مخاطبان که اغلب دانش آموزان و فرهنگیان هستند، این موضوع بیش تر مد نظر قرار گیرد.

وی در عین حال افزود: هدف یادواره باید جذب کسانی باشد که کمتر به این موضوعات می پردازند.

در ادامه ی این مراسم مقرر گردید کمیته هایی از جمله پژوهش در آثار شهدا، تبلیغات، پشتیبانی، برنامه ریزی و اجرا تشکیل و با همکاری سایر ادارات این یادواره به بهترین وجه ممکن اجرایی شود.

همچنین زمان برگزاری این یادواره؛ دهه ی دوم اردیبهشت ماه سال آینده عنوان شد.

همچنین مقرر گردید در محورهای پژوهشی نقش شهدای فرهنگی و دانش آموز در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین مبانی نظری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش، نقش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانش آموزان و تأثیر آن در مقابله با تهاجم فرهنگی، نقش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانش آموزان و تأثیر آن بر حل معضلات و آسیب های اجتماعی، نقش معلم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانش آموزان، نقش مناسبت های ملی و مذهبی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان، موانع و مشکلات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش، چگونگی مشارکت دانش آموزان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش الگوهای ایثار و شهادت در رفتارهای تربیتی دانش آموزان و جایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فعالیت های دانش آموزان و معلمان جمع آوری و به بهترین آثار هدایایی تقدیم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.