کد خبر : 20220
دیدگاه‌ها برای پاسداشت استاد حمید سبزواری تکریم ارزشهای انقلاب است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 11:12
-

پاسداشت استاد حمید سبزواری تکریم ارزشهای انقلاب است

ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد سبزواری از پایه‌گذاران شعر انقلاب بود که پاسداشت مقام وی تکریم انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی است. جعفر مروارید در مراسم سومین سالگرد ارتحال استاد حمید سبزواری در سبزوار افزود: درس استاد سبزواری یادگیری مفاهیم انقلابی، ترویج و تبیین ارزش‌های انقلابی بود که مفتخر به

ایرنا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد سبزواری از پایه‌گذاران شعر انقلاب بود که پاسداشت مقام وی تکریم انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

جعفر مروارید در مراسم سومین سالگرد ارتحال استاد حمید سبزواری در سبزوار افزود: درس استاد سبزواری یادگیری مفاهیم انقلابی، ترویج و تبیین ارزش‌های انقلابی بود که مفتخر به دریافت نشان درجه‌یک فرهنگ و هنر و نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر شد.
وی تصریح کرد: استاد سبزواری شعر را صرفاً نه برای شعر بلکه برای آسیب‌شناسی اجتماعی و اصلاح اجتماعی و تبیین ارزش‌های انسانی و انقلابی می‌سرود.

مروارید اظهار داشت: اشعار حماسی استاد سبزواری شامل دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد و سرود سپیده با مضامین عالی و افتخارآفرین برای انقلاب اسلامی سروده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امروز به حماسه به‌عنوان روح زنده انقلاب داریم و حماسه، انگیزه اصلی نهضت‌های فرهنگی و دینی انقلابی بوده و ما نیازمند حماسه‌ای هستیم که با آرمان‌های امام خمینی (ره) آغاز و در حماسه حسینی دکتر شریعتی بیان و در اشعار استاد سبزواری امتداد یافت.
مروارید افزود: به برکت انقلاب اسلامی، این راه مقاومت و آسیب‌شناسی اجتماعی و توجه به میراث فرهنگی به دست جوانان کشور ادامه دارد.

  • نام استاد سبزواری در تاریخ انقلاب جاودانه است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: استاد سبزواری نقش اثرگذاری در تحولات انقلاب اسلامی داشته و نام وی در تاریخ انقلاب جاودانه است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: استاد سبزواری با سرودن اشعار حماسی و انقلابی در اوایل پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس همپای دیگر یاران انقلاب و رزمندگان در دفاع از اسلام و این مرزوبوم نقش ارزشمندی بر عهده داشت.
وی اضافه کرد: حمید سبزواری نه‌تنها از مفاخر دیار سربداران بلکه افتخاری برای کشور و نظام جمهوری اسلامی است که با سرودن اشعار حماسی به تقویت انسجام ملی و دل‌بستگی مردم به اهداف انقلاب کمک کرد.
سبحانی فر ادامه داد: وجود آرامگاه استاد سبزواری در شهرستان از ظرفیت‌هایی است که مسئولان باید از آن برای توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان بهره‌برداری کنند.
حسین آقاممتحنی معروف به «حمید سبزواری»، شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته، سحرگاه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست و در روز ۲۶ خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.
از آثار استاد سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.