کد خبر : 21774
دیدگاه‌ها برای پدر طبیعت ایران درگذشت بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 13:40
-

پدر طبیعت ایران درگذشت

ایرنا «غلامعلی بسکی» از فعالان محیط‌زیست که از او به‌عنوان پدر طبیعت ایران نام برده می‌شود، بامداد امروز چهارشنبه پس از یک دوره بیماری در سن ۸۸ سالگی درگذشت. بر اساس اطلاعیه دفتر موسسه سبزگامان دکتر بسکی، مراسم تشییع پیکر پدر طبیعت ایران ساعت ۱۴ روز جمعه از مقابل بیمارستان بسکی گنبد آغاز و سپس در روستای

ایرنا

«غلامعلی بسکی» از فعالان محیط‌زیست که از او به‌عنوان پدر طبیعت ایران نام برده می‌شود، بامداد امروز چهارشنبه پس از یک دوره بیماری در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

بر اساس اطلاعیه دفتر موسسه سبزگامان دکتر بسکی، مراسم تشییع پیکر پدر طبیعت ایران ساعت ۱۴ روز جمعه از مقابل بیمارستان بسکی گنبد آغاز و سپس در روستای تنگراه به خاک سپرده می‌شود.

دکتر غلامعلی بسکی معروف به پدر طبیعت و محیط‌زیست ایران متولد ماه بهمن سال ۱۳۱۰ در سبزوار و یکی از هواداران برجسته محیط‌زیست به شمار می‌رود.

وی از ۶ سال پیش به دلیل سکته مغزی ابتدا در بیمارستان و سپس در منزل بستری و تحت مراقب بوده اما از ۱۶ آبان پارسال به دلیل مشکلات تنفسی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بسکی در گنبدکاووس منتقل شده بود.

وی پس از به پایان رساندن تحصیلات متوسطه، در رشته طب دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل داد و در سال ۱۳۴۵ در رشته جراحی زنان از همان دانشگاه فارغ التحصیل شد.

دکتر بسکی در سال ۱۳۴۵ بیمارستانی را در شهر گنبدکاووس تأسیس کرد اما در سال ۱۳۴۹ زندگی شهری را رها کرد و زندگی خود را وقف دفاع از محیط‌زیست نمود.

وی در چند دهه اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه حفاظت از طبیعت و محیط‌زیست انجام داد که راه‌اندازی بنیاد جهانی دکتر بسکی با عنوان مکتب حرمت حیات با هدف حفظ محیط‌زیست از آن جمله است.

تأسیس بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی، تأسیس مدرسه تیزهوشان و نیز خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی (تیزهوشان فقیر در روستاها) و وقف ۶ باب منزل مسکونی در مشهد از دیگر فعالیت‌های این پزشک طرفدار طبیعت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.