کد خبر : 11687
دیدگاه‌ها برای پروژه های سرمایه گذاری شهرداری سبزوار خاک می خورد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 دی 1394 - 19:38
-

پروژه های سرمایه گذاری شهرداری سبزوار خاک می خورد

سبزواریان: احداث پروژه های عمرانی و مشارکتی شهرداری با بخش خصوصی که بخشی از حیات اقتصادی شهر سبزوار با آن گره خورده است مدت ها است که سرعتی لاک پشتی گرفته و بر روی زمین خاک می خورد. به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از پروژه هایی که قرار بود با مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد

talebi02سبزواریان: احداث پروژه های عمرانی و مشارکتی شهرداری با بخش خصوصی که بخشی از حیات اقتصادی شهر سبزوار با آن گره خورده است مدت ها است که سرعتی لاک پشتی گرفته و بر روی زمین خاک می خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از پروژه هایی که قرار بود با مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد شهر سبزوار و شهرداری نقش رونق را ایفا کند حال به گفته شهردار سبزوار به دلیل کمبود منابع مالی روند کندی پیدا کرده و خاک می خورد.

محمدعلی طالبی شهردار سبزوار در گفت و گو با مهر در خصوص روند کند برخی از پروژه ها از جمله پروژه «برلیان» می گوید: سرمایه گذار این طرح به دلیل کمبود نقدینگی قادر به شروع کار نبود ولی هنوز انصراف خود را به ما اعلام نکرده است.

وی بیان کرد: سرمایه گذار این طرح در دو پروژه دیگر نیز سرمایه گذاری کرده اما به دلیل رکود اقتصادی موجود بر کشور تاکنون موفق به جذب منابع لازم برای شروع پروژه بعدی خود نشده است ولی اراده سرمایه گذار به شروع پروژه است.

طالبی کمبود نقدینگی و اعتبار را دلیل اصلی روند کند اجرای طرح های شهرداری با سرمایه گذاران بخش خصوصی می داند و می گوید این شرایط ناشی از شرایط اقتصادی کشور است و تنها به این شهر اختصاص ندارد.

متجمع تجاری ۲۴ متری انقلاب پول می خواهد

وی در خصوص احداث پروژه مجتمع تجاری ۲۴ متری انقلاب نیز به عنوان یکی دیگر پروژه های شهرداری گفت: نقشه های اجرائی این طرح توسط مشاور آماده و تحویل شهرداری داده شده و در معاونت شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: مشکل اصلی در اجرا به معارضات این زمین بر می گردد که نقشه های این طرح با زمین همجوار حدود ۱۴ متر تعرض دارد که در حال اصلاح آن هستیم.

طالبی نبود نقدینگی را یکی دیگر از مشکلات بر سر راه سرمایه گذار مجتمع تجاری ۲۴ متری انقلاب دانست و افزود: متاسفانه کمبود منابع مالی و اقتصادی در کل کشور سبب توقف کار بسیاری از پروژه ها شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون بازار مسکن در کل کشور دچار رکود است و بانک مرکزی برای رونق بازار کالاهای ایرانی از جمله خودرو مجبور به باز کردن خط اعتباری شد.

شهردار سبزوار ادامه داد: تنها خط اعتباری شهرداری اطمینان و اعتمادی است که باید به سرمایه داران و سرمایه گذاران داشته باشیم.

وی افزود: رکود اقتصادی بیش از چهار سال در کشور به طور طبیعی سرمایه گذاری در همه حوزه ها را با چالش مواجه کرده و سبزوار هم نقطه ای از ایران است و نمی تواند در این رکود اقتصادی جزیره ای عمل کند.

پروژه امیریه نیازمند تزریق ۱۵۰ میلیارد تومان پول

طالبی ادامه داد: پروژه امیریه نیز از جمله طرح های مشارکتی شهرداری با سرمایه گذار است که بلوک پنج این طرح با متراژ حدود هفت هزار متر مربع با اوراق مشارکت انجام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر چهارهزار متر از طرح بزرگ امیریه توسط سرمایه گذار در حال انجام است و تکمیل نهایی این پروژه نیازمند صرف هزینه ای بالغ بر۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: موانع اجرایی طرح امیریه برطرف شده و درصدی از مبلغ نیز جذب شده و پیمانکار و سرمایه گذار این پروژه در حال کار هستند.

احداث کمر بند شرق در دستور کار

شهردار سبزوار در مورد پروژه کمر بند شرق نیز گفت: بالغ بر ۳۰۰ هزار متر مکعب جابه جایی خاک در این پروژه انجام شده است.

وی افزود: پیمانکار در این پروژه انتخاب و نسبت به تجهیز کارگاه نیز اقدام شده است و بخشی از جدول گذاری نیز صورت پذیرفته است.

وی گفت: با این روند پیش بینی می شود کمربند شمال شرق تا قبل از اسفندماه درختکاری و به آسفالت برسد.

طالبی گفت: همچنین پیمانکار کمربند شمال غرب نیز انتخاب شده است که به محض آزاد شدن ماشین آلات در کمربند شمال شرق، پشتیبانی کمربند شمال غرب و خاکبرداری به طول حدود ۴۰۰ متر در این کمربند انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدوارم سال آینده همزمان با این پروژه عمرانی،جاده اسفراین را به عنوان یکی از طرح های مهم در دستور کار قرار دهیم تا حلقه اطراف شهر در جنوب، شرق، شمال و غرب کامل شود.

وی بیان کرد: در صورتی که این اتفاق رخ دهد یک مجموعه حدود ۳۰ کیلومتری اتوبان دراطراف سبزوار به وجود خواهد آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.