کد خبر : 14925
دیدگاه‌ها برای پنج تا ۶ درصد محصولات باغی خوشاب بیمه است بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1397 - 8:53
-

پنج تا ۶ درصد محصولات باغی خوشاب بیمه است

ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: به رغم خسارت های بسیار سرما و تگرگ، پوشش بیمه ای باغ های این شهرستان ۵،۲ درصد و محصولات زراعی ۶،۳ درصد است. ابراهیم رودسرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ۱۰ هزار هکتار زیر کشت پسته و دیگر محصولات باغی در خوشاب

ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: به رغم خسارت های بسیار سرما و تگرگ، پوشش بیمه ای باغ های این شهرستان ۵،۲ درصد و محصولات زراعی ۶،۳ درصد است.

ابراهیم رودسرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ۱۰ هزار هکتار زیر کشت پسته و دیگر محصولات باغی در خوشاب افزود: تولید محصولات کشاورزی همواره با مخاطرات مواجه است لذا کشاورزان باید بیمه محصولات خود را جدی بگیرند.
وی اظهار داشت: بر اثر سرمازدگی و سیل اوایل سال جاری چهار هزار و ۸۶۹ هکتار از مزارع و باغات این شهرستان دچار سرمازدگی و ۴۸۰ میلیارد ریال خسارت شد.
وی گفت: صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزانی که کشت خود را به موقع انجام داده و در موعد مقرر محصول خود را بیمه کنند، در صورت وقوع حادثه خسارت پرداخت می کند.
مدیر جهاد کشاورزی خوشاب افزود: بی اطلاعی کشاورزان از مزایای بیمه محصولات، عدم پرداخت به موقع خسارت و موانع اداری در صندوق بیمه از عمده ترین مشکلات توسعه بیمه کشاورزی در شهرستان خوشاب است.
شهرستان خوشاب با بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دایمی، یکی از قطب های کشاورزی غرب استان خراسان رضوی است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.