کد خبر : 22133
دیدگاه‌ها برای پنج هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی سبزوار سرمایه‌گذاری شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1398 - 15:59
-

پنج هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی سبزوار سرمایه‌گذاری شد

ایرنا فرماندار سبزوار گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است. احمد برادران در نشست خبری هفته دولت با اشاره به دستاوردهای بخش کشاورزی شهرستان سبزوار در دولت تدبیر و امید افزود: اجرای طرح‌های آبیاری، نوسازی ناوگان، توسعه کشت گلخانه‌ها و شیلات

ایرنا

فرماندار سبزوار گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است.

احمد برادران در نشست خبری هفته دولت با اشاره به دستاوردهای بخش کشاورزی شهرستان سبزوار در دولت تدبیر و امید افزود: اجرای طرح‌های آبیاری، نوسازی ناوگان، توسعه کشت گلخانه‌ها و شیلات برخی از این موارد است که منجر به افزایش تولید شده است.

وی اضافه کرد: تنها امسال در سطح  سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی  کشاورزی سبزوار طرح‌های آبیاری کم‌فشار و تحت‌فشار اجرا شده است.

فرماندار سبزوار گفت: با توجه به کاهش منابع آب، توسعه  کشت گلخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت به حدی که ۲۰ هزار مترمربع فضای گلخانه‌ای در این شهرستان در سال ۹۲ اکنون به ۱۲۰ هزار مترمربع افزایش یافته است.

برادران افزود: افزایش تولید شیلات یکی از دستاوردهای دولت در بخش کشاورزی سبزوار است و هم‌اینک شهرستان سبزوار با  تولید سالیانه سه هزار و ۲۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی یک‌سوم تولید شیلات خراسان رضوی را تأمین می‌کند و سه واحد پرورش ماهی خاویاری نیز در این شهرستان فعال است.

وی با اشاره به افزایش تولید محصولات اساسی گفت: امسال ۲۹ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شد که نسبت به پارسال هشت هزار تن افزایش داشته و خرید تضمینی این محصول هم ۳۰ درصد بیشتر شده است.

فرماندار سبزوار  رشد صنعت را از دیگر شاخص‌های توسعه سبزوار در این دولت دانست و افزود: سال گذشته ۲۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغال ۲۹۴ نفر صادر و در پنج ماه نخست امسال هفت پروانه صادر و  این واحدها وارد مدار تولید شدند.

برادران با بیان اینکه سبزوار از قطب‌های معدنی استان خراسان رضوی است گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت پروانه بهره‌برداری معدن در شهرستان سبزوار صادر شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون کارخانه فروسیلیکو منگنز شهرستان سبزوار با هفت میلیون دلار سرمایه‌گذاری یک شرکت چینی و تولید روزانه ۸۰ تن و اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

فرماندار سبزوار استقرار دفتر سرمایه‌گذاری شهرستان را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت در سبزوار دانست و گفت: این دفتر توانسته با معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی و تسهیل فرایندهای صدور مجوز زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را فراهم کند.

برادران افزود: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی سبزوار  امسال اداره گمرک در این شهرستان مستقر می‌شود و ایجاد اتاق بازرگانی، صناعف معادن و کشاورزی شهرستان نیز در مرحله صدور مجوز است.

وی با اشاره به بازآفرینی محلات هدف و حاشیه این شهر گفت: طی پنج سال گذشته ۱۱۱ طرح و راهکار بازآفرینی شهری در محلات حاشیه با همکاری نهادهای شهرستان سبزوار و مشارکت شهروندان با بیش از هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

او افزود: طرح‌های عمران شهری، ساخت بوستان، مدرسه ابتدایی، کمربندی، پایگاه بهداشت، ایجاد کتابخانه و مهدهای کودک برخی از فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری سبزوار در مناطق حاشیه و هدف شهر سبزوار بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.