کد خبر : 17031
دیدگاه‌ها برای پوشش گیاهی ۴۰۰ هکتار بیابان در سبزوار احیا شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آبان 1397 - 8:45
-

پوشش گیاهی ۴۰۰ هکتار بیابان در سبزوار احیا شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: آبان ماه جاری عملیات احیای پوشش گیاهی و کپه کاری ۴۰۰ هکتار از بیابانها در محدوده روستاهای قاسمی، سبه و حسن آباد بخش ششتمد این شهرستان با هزینه دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال اجرا شد. عباسعلی کیانی فرد افزود: احیا و اصلاح مراتع، حفاظت منابع آب

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: آبان ماه جاری عملیات احیای پوشش گیاهی و کپه کاری ۴۰۰ هکتار از بیابانها در محدوده روستاهای قاسمی، سبه و حسن آباد بخش ششتمد این شهرستان با هزینه دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال اجرا شد.

عباسعلی کیانی فرد افزود: احیا و اصلاح مراتع، حفاظت منابع آب و خاک، افزایش پوشش گیاهی و علوفه ای، جلوگیری از فرسایش خاک و نیز تکثیر گیاهان مرتعی از اهداف اجرای عملیات کپه کاری هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بارشهای خوب فصل پاییز شرایط را برای کاشت پاییزه گیاهان مرتعی شامل درمنه، النگاتوم و سکاله در مناطق بیابانی شهرستان سبزوار فراهم کرده کپه کاری و بذرکاری روشی موفق برای حیات دوباره پوشش گیاهی مراتع، اشتغالزایی در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.
۸۰۰ هزار هکتار از وسعت یک میلیون هکتاری سبزوار عرصه منابع طبیعی است. تاکنون برای ۷۵۰ هزار هکتار از زمینهای ملی این شهرستان سند مالکیت دولتی صادر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.