کد خبر : 30366
دیدگاه‌ها برای پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری شبیه‌ساز نور خورشید ساختند بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 - 20:29
-

پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری شبیه‌ساز نور خورشید ساختند

ساخت شبیه‌ساز نور خورشید

دومین دستگاه شبیه‌ساز نور خورشید، با قابلیت جدید و منحصر به فرد به وسیله اعضای هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری ساخته شد.

عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری در این باره گفت: مهم‌ترین ویژگی این دستگاه شبیه‌ساز نور خورشید، بازه شدت تابشی آن است که علاوه بر کاربردهای تحقیقاتی برای صفحات خورشیدی، در حوزه کشاورزی و صنعت کاربردهای گسترده‌ای دارند.

دکتر حسن الله داغی افزود: از ویژگی‌های این دستگاه قابلیت پیوستن به سایر دستگاه‌های تجزیه ای است که شدت نور خروجی آن توسط فتودیود استاندارد و طیف خروجی آن توسط طیف سنج بهینه‌سازی شده است.

عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری گفت: سال گذشته نیز اعضای تیم آزمایشگاه پلیمر دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه یک دستگاه شبیه ساز نور خورشید ساخته بودند.

وی افزود: دستگاه‌ قبلی علاوه بر کاربردهای تحقیقاتی برای آزمایش سلول‌ها و صفحات خورشیدی در صنایع  خودروسازی به منظور آزمایش قطعات گوناگون خودرو، قطعات پلاستیکی، رنگ بدنه و لاستیک‌ها کاربرد دارد.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.