کد خبر : 29852
دیدگاه‌ها برای پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری یک گونه جدید حشره به ثبت رساندند بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 14:29
-

پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری یک گونه جدید حشره به ثبت رساندند

پژوهشگران گروه زیست‌شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه حکیم سبزواری موفق به کشف و ثبت گونه جدیدی از حشره در دنیای علم حشره‌شناسی شدند. عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نام حشره جدید معرفی شده Electogena sartorii  و بومی مناطق شمالی ایران است که برای نخستین بار در

پژوهشگران گروه زیست‌شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه حکیم سبزواری موفق به کشف و ثبت گونه جدیدی از حشره در دنیای علم حشره‌شناسی شدند.

عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نام حشره جدید معرفی شده Electogena sartorii  و بومی مناطق شمالی ایران است که برای نخستین بار در جهان توسط پژوهشگران ایرانی توصیف و به ثبت رسیده است.

دکتر علیرضا کیخسروی افزود: لارو تعداد قابل توجهی از حشرات، آبزی هستند و دوره لاروی خود را در آب می‌گذرانند که به این گروه کف‌زیان نیز گفته می‌شود.

وی تصریح کرد: این لاروها در ارزیابی کیفیت آب بسیار حائز اهمیت هستند و از طرفی وجود این لاروها برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار در آب شیرین بسیار حیاتی است و در چرخه های غذایی رودخانه ها یا همان آب شیرین از عناصر کلیدی به شمار می آیند.

کیخسروی افزود: این پژوهش حاصل فعالیت‌های هشت ساله در دانشگاه حکیم سبزواری است که نتایج آن در مجله Zootaxa، که از مجلات کلاسیک و خوب حوزه جانورشناسی است، به چاپ رسیده است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.