کد خبر : 30398
دیدگاه‌ها برای پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری ۱۳ گونه جدید سوسمار معرفی کردند بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 16:59
-

پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری ۱۳ گونه جدید سوسمار معرفی کردند

معرفی ۱۳ گونه جدید سوسمار توسط پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری

۱۳ گونه جدید از سوسماران ایران در فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشگران گروه زیست شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه حکیم سبزواری شناسایی و معرفی شد.

عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: طی چند سال اخیر مطالعات مولکولی انجام شده روی خزندگان ایران در آزمایشگاه جانورشناسی دانشگاه حکیم سبزواری منجر به معرفی چند گونه جدید سوسمار ایران شده است.

دکتر اسکندر رستگار پویانی افزود: این مطالعات در قالب طرح بزرگ “بازنگری تاکسونومیکی خزندگان ایران با استفاده از شیوه و دیدگاه رمز نگاری  DNA ” با حمایت مالی صندوق حمایت از پژوهشگران و سازمان حفاظت محیط زیست منجر به شناسایی گونه‌های جدیدی از مارها و سوسمارهای ایران شده است.

وی اضافه کرد: این گونه‌های جدید در یک سری از مقالات پژوهشی در حال توصیف و معرفی به جامعه خزنده شناسی کشور و دنیاست.

استاد گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تا کنون از این گونه‌های جدید ۶ گونه توصیف شده که مقالات مربوط به چهار گونه چاپ شده و مقاله ۲ گونه دیگر در دست چاپ است.

رستگار افزود: عمده این خزندگان جدید مربوط به نواحی جنوبی، جنوب شرق، مرکز و شرق کشور هستند که اغلب به نام مناطق جغرافیایی که در آن یافت شده اند نام گذاری شده اند.

وی با بیان این که کار توصیف و معرفی بقیه این گونه‌های جدید در دست انجام است اظهار کرد: تمام گونه‌های شناسایی و توصیف شده برای نگهداری تحویل موزه ملی تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.