کد خبر : 18128
دیدگاه‌ها برای پیشتازی شهرستان‌ها در فعالیت‌های قرآنی/ نخبگان را دریابیم بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 دی 1397 - 9:27
-

پیشتازی شهرستان‌ها در فعالیت‌های قرآنی/ نخبگان را دریابیم

ایکنا رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به مقام سوم دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در زمینه فعالیت‌های قرآنی در کشور گفت: برنامه‌های قرآنی در شهرستان‌ها قوی‌تر از تهران دنبال می‌شود. محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه از سال ۹۵ برنامه پنج ساله در این وزارت‌خانه در

ایکنا

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به مقام سوم دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در زمینه فعالیت‌های قرآنی در کشور گفت: برنامه‌های قرآنی در شهرستان‌ها قوی‌تر از تهران دنبال می‌شود.

محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه از سال ۹۵ برنامه پنج ساله در این وزارت‌خانه در رابطه با قرآن تدوین شده است، گفت: اهداف این برنامه منطبق با اهداف برنامه ششم توسعه و سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها است که در واقع سه هدف جذب حداکثری مخاطبین، کارمندان، اساتید و دانشجویان به سمت قرآن، معارف قرآنی و ارتقای کیفی فعالیت‌های قرآنی است.
وی با تأکید بر اینکه با جذب اساتید و دانشجویان به سمت معارف قرآنی، به دنبال تأثیرگذاری قرآن در زندگی این افراد هستیم، افزود: این برنامه‌ها در سه حوزه آموزش، تبیین و پژوهش تعریف شده که در هرکدام از این سه حوزه برنامه‌های آن به اجرا درآمده است.
وی با اشاره به اینکه در کنار معارف قرآنی موضوع اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر اخیراً به معاونت قرآنی این وزارتخانه سپرده شده است، بیان کرد: تاکنون پیشرفت خوبی در عمل داشتیم و از جذب ۱۷ هزار نفر در سال‌های اولیه برگزاری مسابقات به ۶۰ هزار نفر جذب مخاطب در سال جاری رسیدیم.
بحرالعلوم اضافه کرد: در کیفیت رتبه‌های دانشجویان در مسابقات معارف قرآنی از کسب چهار رتبه در اوایل برگزاری مسابقات قرآن در کشور به کسب ۲۰ عنوان برتر مسابقات در سال ۹۷ رسیدیم.
وی با بیان اینکه کیفیت فعالیت‌های قرآنی در سال‌های اخیر بالاتر رفته است، بیان کرد: در حمایت از چهره‌های قرآنی و نخبگان این حوزه طرح تکریم از آن‌ها را در حال اجرا داریم و کارگروه قرآنی با فرهنگستان علوم پزشکی در حال همکاری است.
معاون قرآن و عترت وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه حمایت از نخبگان قرآنی بر اساس آنچه که شایسته آنان است انجام نشده و حمایت‌های مالی خیلی خوبی نبوده، گفت: برنامه‌های قرآنی شهرستان‌ها قویتر از تهران است.
وی با اشاره به دانشگاه تهران که دارای امکانات و تجهیزات خوبی است اما از شهرستان‌ها در زمینه فعالیت‌های قرآنی عقب‌تر است، افزود: قوی‌تر شدن شهرستان‌ها در فعالیت‌های قرآنی نشان دهنده آن است که برنامه‌های قرآنی در مرکز کشور متمرکز نبوده است.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به دانشگاه‌های علوم پزشکی اردبیل و کاشان که از برترین‌های کشوری در زمینه فعالیت‌های قرآنی هستند، تصریح کرد: براساس برآورد ما به نسبت جمعیتی که شهرستان سبزوار دارد دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان از نظر مقام قرآنی در کشور رتبه سوم را داراست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.