کد خبر : 16620
دیدگاه‌ها برای پیوند دائمی ملت‌های منطقه مرهون ابوالفضل بیهقی است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1397 - 9:06
-

پیوند دائمی ملت‌های منطقه مرهون ابوالفضل بیهقی است

رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران گفت: ابوالفضل بیهقی با کتابت تاریخ بیهقی، پیوند ملت های منطقه را دائمی و ناگسسته کرده است. شفیق شرق سه شنبه شب در هشتمین همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی در سبزوار افزود: ابوالفضل بیهقی ادیب، اندیشمند و مورخ نامداری است که ادبیات جهان و کشورهای فارسی زبان از آن بهره

رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران گفت: ابوالفضل بیهقی با کتابت تاریخ بیهقی، پیوند ملت های منطقه را دائمی و ناگسسته کرده است.

شفیق شرق سه شنبه شب در هشتمین همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی در سبزوار افزود: ابوالفضل بیهقی ادیب، اندیشمند و مورخ نامداری است که ادبیات جهان و کشورهای فارسی زبان از آن بهره می برند.
وی اظهار داشت: ابوالفضل بیهقی در قلب مردم افغانستان جای دارد و برای مردم سرزمین ما شخصیتی ارزشمند است.
وی گفت: در رشته زبان و ادبیات فارسی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاههای افغانستان به متون بیهقی توجه خاصی شده است و نیز نام بزرگترین انتشارات این کشور به نام بیهقی است.
شفیق شرق افزود: بیهقی گزارشگر حقیقت بوده و حقایق را به گونه ای نوشته که تا امروز ماندگار بوده و اثری به جا گذاشته که به جای آنکه از سلطان مسعود غزنوی یاد شود از بیهقی نام برده می شود.
رایزن فرهنگی سفارت تاجیکستان در ایران نیز گفت: ابوالفضل بیهقی پیوند و قرابت فرهنگی کشورهای فارسی زبان را به هم نزدیک تر کرده و تبادل اندیشه ها را بیشتر نموده است.
‘یوری بایف مرادجان’ افزود: مردم تاجیکستان سالهای گذشته از ترجمه روسی تاریخ بیهقی بهره می بردند که اکنون یک پژوهشگر تاجیکستان آن را به زبان این کشور ترجمه کرده است.
هشتمین همایش ابوالفضل بیهقی از اول آبان مدت چهار روز در سبزوار ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.