کد خبر : 12537
دیدگاه‌ها برای پیکر شاعر انقلاب در سبزوار دفن می شود بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 - 16:01
-

پیکر شاعر انقلاب در سبزوار دفن می شود

سبزواریان: به گفته فرزند حمید سبزواری مراسم تشییع پیکر آن مرحوم بسته به نحوه هماهنگی های صورت گرفته در سبزوار و پس از انجام مراسم تشییع در تهران که از مقابل حوزه هنری خواهد بود، طی روز سه شنبه یا چهارشنبه همین هفته در سبزوار برگزار می شود. به گزارش رصد، استاد حمید سبزواری شاعر

jalase-hamahangi07سبزواریان: به گفته فرزند حمید سبزواری مراسم تشییع پیکر آن مرحوم بسته به نحوه هماهنگی های صورت گرفته در سبزوار و پس از انجام مراسم تشییع در تهران که از مقابل حوزه هنری خواهد بود، طی روز سه شنبه یا چهارشنبه همین هفته در سبزوار برگزار می شود.

به گزارش رصد، استاد حمید سبزواری شاعر پیشکسوت انقلاب به دلیل کهولت سن و بیماری، بامداد امروز (شنبه ۲۲ خرداد) در سن ۹۱ سالگی در بیمارستان تریتا دارفانی را وداع گفت.

محسن ممتحنی فرزند حمید سبزواری امروز برای انجام هماهنگی های لازم جهت تعیین محل تدفین پیکر استاد سبزواری به سبزوار آمده و با حضور در جلسه شورای شهر جویای نظرات و پیشنهاد های اعضای این شورا و سایر مسئولین شهرستان شد.

وی سپس با همراهی تعدادی از مسئولین از نقاط پیشنهادی برای تدفین مانند منزل مرحوم در خیابان قائم سبزوار، پارک بهمن و آرامستان شهر بازدید کرد.ممتحنی در گفتگو با خبرنگار رصد از تاکید مرحوم سبزواری به تدفین پیکرش بعد از فوت در سبزوار خبر داد و افزود: در صورت موافقت اعضای خانواده به احتمال زیاد تدفین پیکر شاعر انقلاب در محل پارک بهمن سبزوار که فضا و شرایط مناسب را برای توسعه دارد صورت می پذیرد.

عصر امروز نیز جلسه ستاد بزرگداشت مرحوم سبزواری جهت هماهنگی های نهایی به منظور تعیین محل دقیق تدفین، مسیر تشییع و محل برگزاری مراسم در محل شورای شهر سبزوار برگزار می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار نیز در گفتگویی خبر از شروع رایزنی ها برای ثبت میراثی منزل تاریخی مرحوم حمید سبزواری که تاریخ احداث بخشی از آن به دوره قاجاریه و بخش دیگر به دوره پهلوی مربوط است خبر داد. وی همچنین گفت در حال رایزنی با خانواده مرحوم هستیم تا اسناد و کتاب های بسیار ارزشمند مرحوم سبزواری که روایت گر بخش هایی بسیار مهم و ارزشمند از تاریخ انقلاب اسلامی هستند برای نگهداری و نمایش به سبزوار منتقل شود.

به گفته فرزند حمید سبزواری مراسم تشییع پیکر آن مرحوم بسته به نحوه هماهنگی های صورت گرفته در سبزوار و پس از انجام مراسم تشییع در تهران که از مقابل حوزه هنری خواهد بود، طی روز سه شنبه یا چهارشنبه همین هفته در سبزوار برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.