کد خبر : 7475
دیدگاه‌ها برای پیگیری مشکل قنوات سبزوار از طریق وزارتخانه‌های مربوطه بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 21:16
-

پیگیری مشکل قنوات سبزوار از طریق وزارتخانه‌های مربوطه

سبزواریان: نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل قنوات سبزوار را از طریق وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری می‌کنم. به گزارش خبرگزاری فارس، علی سبحانی‌فر ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات مسجد جامع سبزوار با بیان اینکه مشکل قنوات در این شهرستان دارای سابقه طولانی است، اظهار داشت: در این زمینه پیگیری‌هایی شده که در

sobhanifarسبزواریان: نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل قنوات سبزوار را از طریق وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی سبحانی‌فر ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات مسجد جامع سبزوار با بیان اینکه مشکل قنوات در این شهرستان دارای سابقه طولانی است، اظهار داشت: در این زمینه پیگیری‌هایی شده که در مقاطعی منجر به اقداماتی برای مهار آب‌های زیر سطحی و قنوات و هدایت آنها به اراضی کشاورزی پایین شهر شده است.

وی با بیان اینکه این معضل باید به صورت اساسی و جدی حل شود، تصریح کرد: در این زمینه جلسات مختلفی گذاشته شده و در برخی مقاطع اعتباراتی نیز برای حل بحران اختصاص یافته اما به صورت جدی مشکلات حل نشده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه ما به عنوان خادم مردم در مجلس پیگیر حل مشکلات قنوات سبزوار از طریق وزارتخانه‌های مربوطه هستیم، گفت: در این زمینه پیگیری‌های ویژه‌ای نیز از طریق ستاد بحران کشور انجام می‌دهیم تا این مسئله حل شود.

رئیس جهاد کشاورزی سبزوار نیز در ادامه با اشاره به وضعیت قنوات در این شهرستان گفت: ما در زمینه مدیریت قنوات وظیفه‌ای به لحاظ قانونی نداریم اما مسئله آب جمع شده در زیر مسجد جامع باید حل شود.

محمد جواد ایزدیان ادامه داد: این آب مربوط به یکی از قنوات سطح شهرستان است که متاسفانه مسدود شده و این امر سبب شده تا میزان آب زیادی در زیر این محل جمع شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم برای در زمینه هدایت آب این قنات مسئله اختلاف ارتفاع آن با قنوات دیگر است، افزود: در گذشته افراد برای مرمت و اجرای طرح‌های مختلف برای هدایت آب این قنات به جهاد کشاورزی مراجعه کرده‌اند که در ازای انجام طرح خواستار واگذاری قنات و بهره‌برداری از آب آن به صورت رایگان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.