دیدگاه‌ها برای چرا بزرگترین سرمایۀ شهرداری و شهر را می‌فروشند؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1400 - 5:19
-

چرا بزرگترین سرمایۀ شهرداری و شهر را می‌فروشند؟

مهدی مقصودی اول: فروش زمین، سهل‌ترین روش کسب درآمد برای شهرداری است، درحالی‌که روش‌های دیگری هم جهت کسب درآمد و همچنین مدیریت هزینه‌ها وجود دارد که امیدوارم در جای دیگری بتوانم به آن بپردازم؛ ولی اینکه آسان‌ترین مسیر، جهت تأمین منابع مالی انتخاب شده است نشان از آن است که شورا، برخلاف ادعاهای ترکیب اصلی

مهدی مقصودی

اول: فروش زمین، سهل‌ترین روش کسب درآمد برای شهرداری است، درحالی‌که روش‌های دیگری هم جهت کسب درآمد و همچنین مدیریت هزینه‌ها وجود دارد که امیدوارم در جای دیگری بتوانم به آن بپردازم؛ ولی اینکه آسان‌ترین مسیر، جهت تأمین منابع مالی انتخاب شده است نشان از آن است که شورا، برخلاف ادعاهای ترکیب اصلی آن (یاران انقلاب) برنامه‌ای راهبردی برای شورا، شهرداری و شهر ندارد!

دوم: اگر قرار به فروش زمین بود، شهرداران قبلی توان فروش این زمین را نداشتند یا عقلشان به فروش این‌چنین زمین مهمی قد نمی‌داد؟

سوم: این زمین، مرغوب‌ترین زمین شهرداری است؛ به‌عبارت‌دیگر، مهم‌ترین اندوخته شهرداری از گذشته تاکنون که قابلیت تبدیل به پول، آن‌هم در سریع‌ترین زمان ممکن را دارد، همین زمین است! در نتیجه فروش این زمین برابر است با فروش مهم‌ترین اندوختۀ شهرداری و شهر!

چهارم: از لحاظ ریالی، در حال حاضر، تنها نقطه‌ای که می‌تواند آوردۀ کلانی برای شهرداری داشته باشد همین زمین است و نمونۀ مشابه دیگری حداقل در حال حاضر وجود ندارد. فروش این زمین برابر است با از دست دادن مهم‌ترین سرمایۀ شهرداری، در نتیجه چنانچه شهرداری به هر دلیل در آینده نیاز به تأمین مبلغ کلانی پیدا کند، حداقل در کوتاه‌مدت، ممکن نیست بتواند تأمین مالی کند! به‌عبارت‌دیگر فروش این زمین برابر است با خداحافظی سبزواری‌ها با پروژه‌های کلانِ شهری تا حداقل ده سال آینده.

پنجم: مهم‌ترین دلیلی که جهت فروش این زمین گفته شده «تهیۀ منابع مالی جهت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام» است، درحالی‌که شهرداری تنها دو پروژۀ مهم نیمه‌تمام دارد:

الف) پروژه امیریه

ب) پروژه غدیر

اولی قرار است با تهاتر با بانک شهر سروسامان پیدا کند.

دومی هم طبق نظر کارشناسان، اتمام آن کمتر از ده میلیارد تومان نیاز دارد. پس فروش زمین پنجاه میلیارد تومانی جهت اتمام این پروژه‌ها نظر درستی نیست.

به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل فروش زمین فوق، تأمین حقوق پنج ماه آینده شهرداری است تا شهردار معرفی شده‌ی شورا بتواند با خیال آسوده بر صندلی خدمت تکیه بزند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.