کد خبر : 19941
دیدگاه‌ها برای چند پیشنهاد برای بهبود عملکرد روابط عمومی نهادها در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 - 21:15
-

چند پیشنهاد برای بهبود عملکرد روابط عمومی نهادها در سبزوار

سبزواریان – موسی‌الرضا وثوق: ۲۷ اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی است‌؛ مسئولان روابط عمومی، رابط و واسطه میان دستگاه‌ها و رسانه‌ها و مردم هستند. ضمن تبریک این روز به مسئولان و کارکنان در روابط عمومی‌ نهادهای گوناگون سبزوار، چند پیشنهاد جهت افزایش کارآیی در این مسئولیت مهم اجتماعی، ارائه می‌گردد؛

سبزواریان – موسی‌الرضا وثوق: ۲۷ اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی است‌؛ مسئولان روابط عمومی، رابط و واسطه میان دستگاه‌ها و رسانه‌ها و مردم هستند. ضمن تبریک این روز به مسئولان و کارکنان در روابط عمومی‌ نهادهای گوناگون سبزوار، چند پیشنهاد جهت افزایش کارآیی در این مسئولیت مهم اجتماعی، ارائه می‌گردد؛

۱- اداره ارشاد سبزوار همانگونه که فهرست جامعی از رسانه‌های محلی شهر تهیه کرده است، فهرست کاملی از خبرنگاران رسانه‌های ملی و محلی سبزوار نیز تهیه نموده و در اختیار مدیران روابط عمومی نهادها و سازمان‌ها قرار دهد. چرا که در بسیاری از اوقات، نبود آمار دقیقی از خبرنگاران سبزوار، باعث بروز اخلال در دعوت از آنان جهت پوشش خبری جلسات گوناگون من‌ جمله نشست‌های خبری و ایجاد مشکل در کار اصحاب رسانه شده است.

۲- مسئولان روابط عمومی برای پوشش‌ خبری جلسات، به دعوت چند رسانه محدود اکتفا نکنند و همه رسانه‌ها را برای پوشش خبری دعوت نمایند. چرا که دعوت چند رسانه محدود با این استدلال که اخبار منتشره از جلسات، کماکان یکسان خواهد بود، توهین به شأن خبرنگار و شأن رسانه به شمار می‌رود. بدیهی است که هر رسانه‌ای، هویت مستقل خود را داراست و حفظ احترام همه این رسانه‌ها لازم است.

۳- مسئولان روابط عمومی برای دعوت از خبرنگاران جهت پوشش خبری جلسات، به گونه‌ای که شایسته رسانه و شأن خبرنگاران است از آن‌ها دعوت به عمل آورند و به اطلاع‌رسانی ناقص و محدود به چند رسانه یا از طریق گروه‌های تلگرامی، آن هم بدون ارسال دعوتنامه یا تماس مستقیم با اصحاب رسانه اکتفا نکنند. چرا که نحوه دعوت روابط عمومی‌ها از رسانه‌ها، می‌تواند نمایانگر اهمیت و احترام خبرنگاران نزد نهادها باشد و از طرفی، دعوت غیررسمی از اصحاب رسانه، موجب کم‌تر دیده شدن نهادها در رسانه‌ نیز خواهد شد.

۴- مسئولان روابط عمومی برای برقراری ارتباط هر چه بهتر با مردم و پاسخگویی به افکار عمومی، با خبرنگاران همکاری لازم را به عمل آورند؛ متاسفانه در این خصوص هم مواردی از عدم پاسخگویی و عدم اطلاع‌رسانی کافی از سوی روابط عمومی‌ها به خبرنگاران را به بهانه‌های واهی شاهد هستیم.

۵- دیده شده که برخی از مسئولان روابط عمومی پس از رسانه‌ای شدن اتفاقات نهاد خود، به جای پاسخگویی به رسانه‌ها و یا عذرخواهی در صورت اشتباه، خبرنگاران را متهم به حاشیه‌سازی یا سیاه‌نمایی می‌کنند که مسلم است این برخورد نه شایسته نهادهای مهم و تأثیرگذار شهر است و نه در شأن اصحاب رسانه سبزوار. از طرفی این واکنش‌ها مورد تأیید افکار و اقبال افکار عمومی نیز نبوده و نخواهد بود.

۶- به نظر می‌رسد مسئولان روابط عمومی از طریق نزدیکی‌ای که با مدیران نهادها دارند، می‌توانند آنان را به پاسخگویی هر چه بیشتر -من‌جمله از طریق برگزاری نشست خبری- ترغیب کنند. استناد به حضور مسئول روابط عمومی در یک نهاد برای توجیه ممانعت از برگزاری نشست خبری، برای رسانه قابل قبول نیست. فراموش نکنیم که نهادهای بزرگ مثل دولت نیز با وجود اینکه از سخنگو برخوردارند اما هرگز ارتباط خود را با خبرنگاران محدود نکرده‌اند. علاوه بر این، همیشه مسئولان روابط عمومی نمی‌توانند پاسخگوی سوالات باشند و لازم است که مدیران نیز پاسخگویی را تکلیف خود بدانند.

در نهایت، لازم است ضمن تشکر از مسئولان روابط عمومی‌ای که در سبزوار، با برقراری ارتباط مناسب با اصحاب رسانه، همیشه آماده پاسخگویی به افکار عمومی بوده‌اند، ذکر شود که هدف از ارائه این پیشنهادها صرفاً افزایش کارآیی و تعامل میان مدیران روابط عمومی با مردم و رسانه است که بدون تردید، نقش بزرگی در آرامش جامعه ایفا می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.