کد خبر : 6094
دیدگاه‌ها برای چه کسی پاسخ‌گوی صدمات جبران‌ناپذیر احمدی‌نژاد به کشور است؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1393 - 16:18
-

چه کسی پاسخ‌گوی صدمات جبران‌ناپذیر احمدی‌نژاد به کشور است؟

پایگاه خبری آفتاب – سرویس سیاسی: مطالبه محاکمه احمدی‌نژاد یکی از مهم‌ترین مسائلی است که این روزها بعد حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول وی، در افکار عمومی مطرح می‌شود. چراکه احمدی‌نژاد رئیس دولتی بود که از دل آن محمودرضا خاوری، بابک زنجانی، سعید مرتضوی، محمدرضا رحیمی و بسیاری دیگر که پرونده‌هایشان در حال رسیدگی

پایگاه خبری آفتاب – سرویس سیاسی: مطالبه محاکمه احمدی‌نژاد یکی از مهم‌ترین مسائلی است که این روزها بعد حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول وی، در افکار عمومی مطرح می‌شود. چراکه احمدی‌نژاد رئیس دولتی بود که از دل آن محمودرضا خاوری، بابک زنجانی، سعید مرتضوی، محمدرضا رحیمی و بسیاری دیگر که پرونده‌هایشان در حال رسیدگی در دستگاه قضائی است، بیرون آمدند و حال این پرسش ایجاد شده است که چطور ممکن است وی هشت سال بر کرسی ریاست قوه مجریه نشسته باشد و از این حجم فسادی که در دولتش صورت گرفته ناآگاه و بی‌اطلاع باشد.

در همین راستا احمد شیرزاد، فعال سیاسی و استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر قرار است احمدی‌نژاد محاکمه شود تنها در دوجا این امکان وجود دارد به خبرنگار «آفتاب» گفت: یکی در دادگاه توسط قاضی عادل است و دیگری در محضر عدل الهی.

وی ادامه داد: به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد احمدی‌نژاد هیچ دقتی برروی عملکرد کارکنانش که بسیاری از آن‌ها مفسدان سیاسی و اقتصادی هستند، نداشت. یعنی ذهنیت روشن و معینی برروی مفاسدی که آن‌ها انجام دادند نداشت‌؛ نه می‌توان گفت که می‌دانسته نه می‌توان گفت نمی‌دانسته است.

وی افزود: احمدی‌نژاد یک نوع تهور و بی‌باکی خاصی در تصمیم‌گیری داشت یعنی بدون هیچ بررسی و مشورتی، به فردی اعتماد می‌کرد و این اعتماد‌ها و تصمیم‌ها به شدت برای کشور هزینه‌زا بوده است. برایش مهم نبوده که رحیمی پیش از اینکه معاون اولش شود دارای سوء‌سابقه بوده یا نه.

این فعال سیاسی اضافه کرد: محاکمه احمدی‌نژاد به لحاظ حقوقی برای خود قضیه‌ای است باید نوع جرم را بررسی کرد که آیا عالم به مفاسد رخ داده بوده یا خیر یا اینکه جرمی که مرتکب شده خیانت به کشور تلقی می‌شود یا خیر. اما حاصل آنچه که انجام شده بسیار فاجعه‌بار است و محاکمه وی باید در محکمه افکار عمومی صورت بگیرد و مانع از بازگشتش به قدرت شود.

شیرزاد تاکید کرد: تصمیم‌های خطای مدیران گاهی ممکن است میلیاردها میلیارد دلار و صدها هزار میلیارد‌تومان به کشور خسارت وارد کند چه کسی پاسخ‌گوی این صدمات جبران‌ناپذیر است. معمولا این نوع جرائم را به حساب بی‌درایتی، بی‌سیاستی یا باری به هر جهت بودن مسئولین می‌گذارند و محاکمه‌ای صورت نمی‌گیرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بیش از احمدی‌نژاد باید جناح اصولگرا بخاطر حمایت‌های بی‌دریغ خود از احمدی‌نژاد وجدان خود را به محاکمه بکشاند، خاطرنشان کرد: محمود احمدی‌نژاد در قد و قواره کسوت ریاست‌جمهوری نبود و این بزرگترین اشتباه تاریخی جناح اصول‌گرا است که نسبت به این مساله خیلی فرصت‌طلبانه برخورد کردند و از یک رفتار نا متعارف چشم پوشیدند.

وی افزود: احمدی‌نژاد در مناظره‌های خود صریحا به اشخاص حقیقی تهمت زد و توهین کرد که قطعا عمل مجرمانه محسوب می‌شد. نسبت به این مساله هم شکایت شد ولی رسیدگی صورت نگرفت و اصولگرایان به روی خود هم نیاوردند.

این فعال سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایجاد کمپین‌های مطالبه محاکمه احمدی‌نژاد در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند مثمر‌ثمر واقع شوند یا خیر گفت: من موافق چنین برنامه‌هایی نیستم. بهتر است حرف چنین چیزی زده نشود. اما می‌شود این سوال را مطرح کرد که آیا جناح اصولگرا حاضر است مسئولیت آن چیزی که در انتخاب احمدی‌نژاد رخ داد را بر عهده بگیرد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.