دیدگاه‌ها برای چگونه مدیر شویم؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 12:24
-

چگونه مدیر شویم؟

علی ششتمدی این روزها باوجود تمام مشکلاتی که اقتصاد کشور دچار آن شده و باوجود تمام تنگناها و مصائبی که مسئولان در توجیهِ عدم توانایی‌شان در بهبود وضعیت مردم می‌گویند، امّا میل به «مدیر شدن» افزایش یافته است! در این مطلب می‌خواهیم با توجه به تجربیات عینی و بر اساس تحلیلِ تحلیل‌گرانِ موثق، چند گام

علی ششتمدی

این روزها باوجود تمام مشکلاتی که اقتصاد کشور دچار آن شده و باوجود تمام تنگناها و مصائبی که مسئولان در توجیهِ عدم توانایی‌شان در بهبود وضعیت مردم می‌گویند، امّا میل به «مدیر شدن» افزایش یافته است! در این مطلب می‌خواهیم با توجه به تجربیات عینی و بر اساس تحلیلِ تحلیل‌گرانِ موثق، چند گام تضمین‌شده برای مدیریت را بیان کنیم:
۱) در وقت انتخابات دست بجنبانید: یکی از عجایب جامعۀ ما این است که زمان انتخابات، همه از «سیاسی بودن» بد می‌گویند و جناح‌بندی را روش کثیفی معرفی می‌کنند، اما همان‌ها بعد از انتخابات به‌صورت گسترده دست به انتصاب‌های سیاسی و جناحی می‌زنند! لذا شما این تبلیغات را زیاد باور نکنید و به‌جای تقلا و تلاش در شغل یا کارتان در طولِ سال، بیایید و همان یک هفتۀ انتخابات خودتان را به آب‌وآتش بزنید! بعدش که پست و صندلی ریاست را گرفتید، چندین سال راحتید!
۲) حتماً در ایام انتخابات توی چشم باشید: صرفِ رفتن داخل ستاد انتخاباتی و چای خوردن ملاک نیست! باید خودتان را حسابی نشان بدهید و داخل عکس‌ها، کنار نامزد محترم یا نماینده‌اش دیده شده باشید! از میکروفن ِستاد هم غافل نشوید! مهم نیست داخل میکروفن چه می‌گویید مهم این است که شما را به‌عنوان کسی که داخل میکروفن دادوفریاد زده، به یادشان باشد! نمونه داریم فردی که در ستادهای انتخاباتی مشغول مدّاحی بوده و حال پست مدیریت اداره‌ای بزرگ را دریافت کرده است!
۳) حضور خود را مستند کنید: خیلی سخت است بعد از انتخابات به کسی ثابت کنید که در ایام تبلیغ چه زحماتی کشیده‌اید! حتماً صوت، عکس و فیلم از خودتان داشته باشید که بعدش زمان سهم‌خواهی بتوانید استناد کنید! حتماً نامۀ مسئول ستاد را دریافت کنید و نگه‌داری کنید! در یک انتخابات ریاست‌جمهوری ـ که پیروزِ میدان از قبل تقریباً معلوم بود ـ در همین شهر خودمان از هر ۵ نفری که داخل خیابان می‌دیدی یک نفرشان حکم مسئول‌ستادی در جیبش داشت! همان‌ها هم بعد مدیران شهری شدند.
۴) بعد از پیروزی، زیاد همراه فردِ پیروز راه بروید: مسئولان، این روزها علاقۀ زیادی دارند که وقتی جایی می‌روند، همراهشان خدم‌وحشم ببرند و آدم‌هایی که دنبالشان می‌دوند زیاد باشند! تمایل دارند که یکی کیفشان را حمل کند، یکی موبایلشان را، یکی بدود، یکی داد بزند، یکی چاووشی کند، یکی افراد سر راه را کنار بزند، یکی صندلی بیاورد و … اگر به مدیریت علاقه دارید حتماً در این کاروان‌ها حضور داشته باشید و مدام حضور خود را پررنگ کنید! مورد داشته‌ایم فردی کیفِ فلان مسئول را حمل می‌کرده و بعد رئیس اداره شده!
۵) عنوان‌های تحصیلی مانند دکتر و مهندس را حتماً توی دهان دوروبری‌هایتان بیندازید! بسپارید آن‌قدر تکرارش کنند تا همه عادت کنند یک مهندسی، دکتری چیزی قبل از اسمتان بگویند! اگر هیچ راهی پیدا نشد و رشته و مدرک لازم را نداشتید، به یک «حاج‌آقا» بسنده کنید! بدون پیشوند بودن ِاسمتان، باعث بدونِ پست ماندتان خواهد شد!
۶) دیدار با این‌یکی و آن‌یکی بگذارید و زیاد هم عکس بگیرید! یک نفر را اصلاً پول بدهید دنبالتان بدود با هرکسی دست دادید یا روبوسی کردید عکس بگیرد! بعد هم داخل کانال و پیج این عکس‌ها را با اخبار بی‌معنا پر کنید! برای مدیر بودن باید اسمتان سر زبان‌ها بیفتد!
این موارد را جدی بگیرید! وقتتان را برای ادامۀ تحصیل یا اثبات توانایی‌هایتان در شغل هدر ندهید! یک نگاه به اطرافتان بیندازید و ببینید در زمان تعویض مدیران، چه کسانی در اولویت خواهند بود! شاید شما هم راه‌های دیگری مثل این ۶ گام پیدا کردید!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.